×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری کمپین مشاوره رایگان ازدواج در سراسر کشور

به گزارش «چشم شهر»، اعظم کریمی ضمن تشریح برنامه‌های هفته ازدواج با بیان اینکه تمام برنامه‌های این هفته توسط سمن‌های جوانان برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه بعد از چندین سال ستاد ملی ازدواج با توجه ویژه وزیر ورزش و جوانان تشکیل شد همچنین اتاق‌های فکری با حضور کارشناسان، روانشناسان و متخصصان این حوزه تشکیل شده است تا به تحلیل موضوع ازدواج و تصمیمات، شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌های این حوزه پرداخته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال از برگزاری برنامه‌های نمادین به سمت اجرای برنامه‌های موثر و اجرایی حرکت کرده‌ایم، اظهارکرد: سازمان‌های مردم نهاد این حوزه بعد از ارائه طرح‌هایشان و تصویب در کارگروه استانی برنامه‌هایشان را برگزار می‌کنند و در حقیقت شعار «جوانان برای جوانان» امسال عملیاتی شده است.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به ارائه آمارهای مختلف در حوزه ازدواج و طلاق نیز گفت: منبع ارائه این آمارها وزارت ورزش و جوانان نیست و نهادهای تخصصی مثل مرکز آمار و … این اطلاعات را منتشر می‌کنند همچنین در خصوص پرداخت وام ازدواج نیز این بخش به‌طور کامل به عهده بانک مرکزی است بطوری‌که متقاضیان بعد از مراجعه به سامانه و دریافت کد مربوطه با احراز شرایط دریافت وام این تسهیلات را از بانک مرکزی دریافت می‌کنند. با این وجود در همکاری بانک مرکزی با معاونت جوانان آمارهای مربوط به پرداخت تسهیلات، ازدواج جوانان در اختیار این معاونت قرار می‌گیرد.

 

کریمی با اشاره به فعالیت مراکز تخصصی و مشاوره ازدواج و خانواده نیز اظهار کرد: این دفاتر برای اولین بار توسط سازمان ملی جوانان شکل گرفت و بعد از ایجاد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به رونق رسید. خوشبختانه سال گذشته با همکاری صورت گرفته با سازمان نظام مشاوره و روانشناختی موضوع مجوز مراکز مشاوره حل شد و شاهد رشد مراکز تخصصی مشاوره، ازدواج و خانواده بودیم. در حال حاضر نیز به شکل متناوب مصاحبه‌های علمی و تخصصی زیر نظر اساتید سازمان نظام مشاوره و روانشناسی انجام می‌شود و به این ترتیب روز به روز تعداد این مراکز در کشور افزایش می‌یابد.

 

به گفته وی با نگاه ویژه دولت در سیستان و بلوچستان تعداد این مراکز از یک مرکز به چهار مرکز افزایش یافته است همچنین در استان چهارمحال و بختیاری نیز برای اولین بار مرکز مشاوره ازدواج و خانواده شروع به کار کرد.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در ادامه از برگزاری اولین جشنواره آئین‌های ازدواج اقوام همزمان با هفته ازدواج خبر داد و گفت: این برنامه از ۱۳ تا ۱۵ مرداد ماه به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد. در حاشیه این جشنواره نیز برنامه‌های مختلفی مثل کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج، مشاوره‌های روانشناسی برای زوجین و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

 

کریمی در ادامه به برگزاری هفته فیلم ازدواج برای اولین بار در کشور اشاره و اظهارکرد: این برنامه با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و باغ کتاب برگزار و پنج فیلم اثرگذار در حوزه ازدواج، اکران و توسط روانشناسان و صاحبنظران این حوزه نقد و بررسی می‌شود.

 

وی در ادامه به انتشار ویژه نامه «مونس» همزمان با هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: این نشریه برای اولین بار به جای ارائه صرف عملکرد این حوزه با نگاه اجتماعی به مقوله ازدواج پرداخته و با بهره گیری از قلم صاحبنظران حوزه ازدواج آماده شده است.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان همچنین به برگزاری نمایشگاه هفته ازدواج با رویکرد عرضه محصولات ایرانی و با کیفیت برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان اشاره و اظهارکرد: تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با حضور صاحبنظران این حوزه از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است.

 

کریمی همچنین از راه‌اندازی کمپین مشاوره رایگان همزمان با هفته ازدواج در سراسر کشور خبر داد و گفت: زوج‌های متقاضی می‌توانند در این کمپین از خدمات مشاوره‌ای تخصصی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند./ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true