×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اصلاحات در عربستان؛ لغو تعطیلی فروشگاه ها به دلیل نماز / امکان فعالیت ۲۴ ساعته

به گزارش «چشم شهر»، در اتفاقی نادر و برای اولین بار در عربستان، صاحبان مشاغل و مراکز تجاری دیگر مجبور نیستند هنگام نماز فعالیت های خود را متوقف کنند.

 

بر اساس مصوبه هیئت وزیران عربستان، مراکز تجاری، رستوران ها و فروشگاه ها می توانند در طول شبانه روز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خود را ادامه دهند و در مقابل باید مبلغی را به عنوان عوارض به میزان حداکثر ۱۰۰ هزار ریال پرداخت کنند.

 

بر اساس رسمی قدیمی، تمامی مراکز تجاری و فروشگاه ها در عربستان برای هر یک از نمازهای پنج گانه در روز معمولا حدود نیم ساعت تعطیل می شدند.

 

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از زمان روی کار آمدن تلاش کرده در قالب طرح های اصلاحی چهره جدیدی از این کشور سنتی را به جهانیان ارائه دهد.

 

اما کارشناسان معتقدند اصلاحات در عربستان بدون حضور اصلاح طلبان واقعی معنایی ندارد.

 

اولین گام برای تغییر چهره عربستان پس از به قدرت رسیدن بن سلمان اعطای حق رانندگی به بانوان عربستانی بود. اقدامی که با لغو اجازه قیم / سرپرست برای سفرهای خارجی زنان همراه شد.

 

در همین حال عفو بین الملل می گوید اصلاح حقوق زنان باید با آزادسازی فعالان زن زندانی در این کشور همراه باشد. زندانیانی که برای به دست آوردن ابتدایی ترین حقوق مدنی سال هاست در بند عربستان سعودی هستند.

 

در میدان عمل هم آمارهای اقتصادی نشان می دهد که زنان در عربستان کمتر از یک چهارم مشاغل را در اختیار دارند.

 

طرح های اصلاحی بن سلمان در حوزه اقتصاد از جمله واگذاری سهام بزرگ ترین شرکت نفت عربستان (آرامکو) در بورس نیز تاکنون نتیجه ای در برنداشته و بررسی این موضوع به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

 

روزنامه گاردین هم اخیرا در مطلبی به زد و بند پشت پرده سعودی ها با شرکت های رسانه ای انگلیس اشاره کرده تا تصویری مطلوب از این کشور را به جهانیان ارائه کنند./ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true