×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
«هتل کپسولی» در مشهد کارایی دارد؟

به گزارش «چشم شهر» به نقل از ایسنا، علی امینیان حیدری در خصوص کاربرد هتل‌های کپسولی در مشهد و شاخص‌های یک مقصد برای استفاده از این نوع هتل‌ها بیان کرد: برای استفاده و بهره‌برداری از اقامت‌گاه‌هایی مانند هتل‌های کپسولی در ابتدا باید ظرفیت‌های مقصد مورد نظر برای استفاده از این نوع اقامت‌گاه بررسی شود، اگر شهری مانند مشهد به عنوان بزرگ‌ترین مرکز اقامتی کشور از  نظر تعداد هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر مورد نظر باشد، عملا نیازی به اقامت‌گاه‌هایی مانند هتل‌های کپسولی نیست.

 

وی افزود: هتل‌های کپسولی برای اقامت کوتاه‌مدت تعبیه شده و در کشورهایی مانند ژاپن که فضای زیادی ندارند، کاربرد این نوع اقامت‌گاه بیشتر احساس می‌شود؛ اما در شهر مشهد باتوجه به ظرفیت بالای اقامت‌گاه‌ها و خالی بودن آن‌ها در اکثر اوقات سال، جا دارد مسوولان به جای وارد کردن و هزینه برای نوع جدیدی از اقامت‌گاه در وضعیت کنونی که صنعت گردشگری هیچ‌گونه رونقی ندارد، این بودجه را برای رونق دادن به این صنعت اختصاص دهند.

این متخصص حوزه گردشگری و هتلداری ادامه داد: همچنین در مشهد علاوه‌بر هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و هتل آپارتمان‌ها، اکثر ارگان‌های رسمی زائرسرای مختص به خود را دارند که این مساله خود باعث کاهش ظرفیت اقامت‌گاه‌های رسمی می‌شود. در نتیجه با توجه به این حجم موجود از اقامت‌گاه‌ها استقبال چندانی از هتل‌های کپسولی صورت نخواهد گرفت.

امینیان حیدری اظهار کرد: اضافه کردن نوع جدیدی از اقامت‌گاه نه تنها کمک کننده نیست؛ بلکه تنها باعث افزایش رقابت منفی می‌شود. زیرا حجم اقامت‌گاه‌ها تا حدی بالا رفته که رقابت در بین آن‌ها به شکل ناسالم و منفی درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: هتل کپسولی، تک نفره است. اما اکثر زائران و مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند، خانواده هستند. در نتیجه این نوع اقامت‌گاه کاربرد چندانی برای مشهد ندارد. شاید بتوان از هتل‌های کپسولی به عنوان واردات شاخصی که در شرایط شیوع ویروس کرونا صورت گرفته، یاد کرد؛ اما از نظر کاربردی برای ما مناسب نیست؛ زیرا نوع کاربری آن متفاوت از مصرف و نیاز مسافران ما است.

این مدیر هتل در مشهد گفت: اگر اقداماتی مانند وارد کردن هتل‌های کپسولی در زمان‌های مناسب‌تری صورت بگیرد، استقبال بیشتر و بهتری از آن‌ها صورت خواهد گرفت؛ اما در شرایط کنونی باتوجه به شیوع ویروس کرونا که عملا صنعت گردشگری رونقی ندارد، زمان مناسبی برای چنین اقداماتی نیست.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true