×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
راهکار هتل‌های ژاپن برای جذب گردشگر در ایام کرونا

به گزارش «چشم شهر» به نقل از ایسنا، درحالی‌که هتل‌ها به دنبال جبران فروش ازدست‌رفته و ورود دوباره به بازار هستند، برخی از آن‌ها واچرهای (رسید پرداخت هتل) پیش‌پرداخت و رزرو انعطاف‌پذیر و بدون هزینه کنسلی ارائه می‌دهند.

 

گروه هتل‌های هندی اویو در ژاپن  (Oyo Hotels & Home) به منظور رعایت موارد مقابله با کروناویروس، بسته‌های بهداشتی رایگان ازجمله ۲۰۰ ماسک صورت، دماسنج، ۲۰۰ دستکش، ضدعفونی‌کننده دستی و شیلدهای پلاستیکی ارائه کرده است.

 

این واحد که بیش از ۲۰۰ مرکز اقامتی در ژاپن دارد، همچنین برنامه‌ای طراحی کرده است که گواهی می‌کند این هتل بیش از ۴۰ معیار بهداشتی از قبیل گندزدایی منظم دکمه‌های آسانسور، تهویه دوره‌ای اتاق‌ها و ارتقاء سیستم‌های تماس کمتر با مراحل سرویس و خدمات را انجام می‌دهد.

 

از پنجم آگوست، حدود ۱۰۷ هتل و اقامتگاه برای صدور گواهینامه آغاز به کار درخواست کرده بودند که ۸۰ نفر تاکنون این مجوز را دریافت کردند.

 

ریوتا تانوزاکی، معاون مدیرعامل اویو ژاپن گفت: “بعضی از هتل‌ها و مسافرخانه‌های کوچک‌تر هنوز در مورد آنچه باید در مورد اقدامات پاسخ‌دهی به علت عدم وجود منابع و تجربیات در برابر کرونا انجام دهند، مردد هستند. ”

 

وی افزود: “ما می‌خواستیم با ارائه بسته‌های بهداشتی به‌صورت رایگان و همچنین تهیه سیستم مجوز، اولین قدم را به جلو برداریم. برای هتل‌های کوچک و خانوادگی، تهیه یک جزوه یا بروشور برای توضیح دادن موارد بهداشتی برای مشتریان سرمایه‌گذاری سنگینی است. ”

 

به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ نرخ اتاق اویو ژاپن ۵۹ درصد نسبت به ژانویه  سال گذشته کاهش داشته است، این میزان در ماه فوریه ۶۲ درصد و در ماه مارس ۵۱ درصد کاهش‌نشان داده است.

 

بااین‌حال، میزان کاهش نسبت به میانگین بقیه مناطق ‌در سطح کشور بد نبوده و بخشی از آن به دلیل قیمت‌گذاری پویا مبتنی بر هوش مصنوعی ژاپن است که با توجه به تقاضا، عرضه و سایر عوامل در نوسان است.

 

هتل اویو نیو واشنگتن در توکیو پس از رکود فروش، تصمیم به گرفتن حق امتیاز هتل‌های اویو را گرفت، این هتل یکی از اعضای این عضو است که درخواست بسته‌های بهداشتی رایگان را داده و مجوز بهداشت را نیز کسب کرده است.

 

یوشیمی تاکاهارا، مالک هتل گفت: این هتل در مقابل دفتر مرکزی پخش‌کننده عمومی NHK (سازمان ملی رادیو و تلویزیون ژاپن) واقع‌شده است  و به مشتری‌های NHK وابسته است.

 

تاکاهارا گفت: “اویو همان‌طور که ما نیز از لزوم تقویت اقدامات بهداشتی برای اقامت ایمن و راحت آگاه بودیم، عمل کرده است. ”

 

گروه سفر (Trip.com)، یکی از ارائه‌دهندگان عمده خدمات سفر به مسافران چین است که مواردی ازجمله رزرو اقامتگاه ارائه می‌دهد و امیدوار است با احیای صنعت گردشگری ژاپن مسافران ورودی از چین در آینده بازگردند. ژاپن در حال حاضر ورود گردشگر تقریبا از همه کشورها را به دلیل بیماری همه‌گیر ممنوع کرده است.

 

گروه سفر خدمات تبلیغاتی مختلفی را ارائه می‌دهد که امکان رزرو هتل و حمل‌ونقل انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند. همچنین طرح واچر با تخفیف بسیار بالا را تبلیغ کرده است. حتی در صورت کنسلی کل مبلغ پرداخت‌شده برگشت داده می‌شود.

 

در اواسط ماه جولای، هتل‌های پنج ستاره و مسافرخانه‌های لوکس ریوکان (ryokan) به سبک ژاپنی با برنامه گروه سفر به‌صورت مستقیم برای مخاطبان ژاپنی برنامه آنلاین و واچرهای تخفیفی را تا مارس ۲۰۲۱ به بازار عرضه کردند.

 

به گزارش  این گروه، این طرح زنده یک‌ساعته موفق به کسب ۳۶۰۰ رزرو، معادل ۷۳ میلیون پوند (۶۹۰ هزار دلار) شد، به‌طوری‌که ۴۷۷۹ نفر هم‌زمان برنامه را تماشا می‌کردند.

 

هنگامی‌که یک برنامه مشابه در هتل‌های ژاپنی و ریوکان بعد از آن به‌صورت زنده برای کاربران چینی پخش شد، حدود ۲۲ هزار و ۹۱۲ اتاق و قیمت کل ۲۶.۱۹ میلیون یوان (۳.۷۵ میلیون دلار) به نشانه محبوبیت مداوم ژاپن به عنوان یک مقصد گردشگری رزرو شد.

 

در سال ۲۰۱۹، ۹.۵۹ میلیون نفر چینی از ژاپن دیدار کردند و یک‌سوم از کل مسافران ورودی را تشکیل دادند.

 

جین سان از گروه مذکور در بیانیه‌ای گفت: “ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا سفر خود را دوباره آغاز کنیم  و شگفتی‌های جهان را کشف کنیم  و آنچه جهان در حال حاضر بیش‌ازحد به آن نیاز دارد، آزادی سفر با امنیت است. ”

وی گفت: “با اقدامات ایمنی و انعطاف‌پذیری که اعلام کردیم و این معاملات شگفت‌انگیز و محصولات جدید هیجان‌انگیز در حال ارائه، اکنون لحظه سفر است. ”

 

با توجه به چشم‌انداز بهبود وضعیت مسافران خارجی، دولت پس از راه‌اندازی یارانه  تبلیغاتی به نام ” در ماه جولای به سفر برو”، امیدهای خود را برای صنعت گردشگری آسیب خورده از شیوع کروناویروس با سفرهای داخلی هموار می‌کند.

 

اما این کمپین از آغاز بحث‌برانگیز بود به دلیل نگرانی‌هایی که باعث بدتر شدن شیوع ویروس شد و دولت مجبور شد در آخرین لحظه توکیو را به دلیل افزایش کرونا در موارد جدید در پایتخت از این طرح محروم کند.

 

برای توکیوهایی که از کمپین خارج شدند، هتل‌های پایتخت برنامه‌های ویژه را تبلیغ می‌کنند.

 

هتل Chinzanso توکیو برنامه‌هایی ازجمله تاکسی‌های رایگان به هتل و صرف غذا در اتاق با آرامش و کاهش خطرات ابتلا به کووید-۱۹ را ارائه کرده است، هتل‌های زنجیره‌ای پرنس همچنین بسته‌های اختصاصی در توکیو را با بسته‌های رستوران ارائه می‌دهد.

 

به گفته موسسه تحقیقاتی اعتباری Teikoku Databank، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها به همراه مشاغل خدماتی مربوط به غذا و نوشیدنی ازجمله سخت‌ترین آسیب‌ها را از این ویروس دریافت کردند. در این گزارش آمده است که تعداد ورشکستگی‌ها در کلیه بخش‌های اقتصادی مربوط به کروناویروس از ۳ آگوست به ۴۰۰ مورد رسیده است.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true