×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فروش اوراق سلف نفتی مجوز ندارد/ دولت مجوز فروش را اعلام کند

به گزارش «چشم شهر»، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به فروش اوراق سلف نفتی در بورس تأکید کرد: هر خبری از جلسه سران، در مورد فروش نفت سلف، چون هنوز قطعی نشده، غیرواقعی است و از طرفی در بودجه سال ۹۹ هیچ مجوزی برای فروش نفت سلف وجود ندارد.

 

بنابراین دولت مجوز فروش اوراق نفت سلف در روز یکشنبه ۲۶ مرداد را اعلام نماید. کمیسیون برنامه و بودجه پیگیر موضوع است.

نفت ایران , سازمان بورس اوراق بهادار , شاخص بورس تهران , بورس انرژی , مجلس شورای اسلامی ایران , حمیدرضا حاجی بابایی ,

فروش  اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی ایران امروز (یکشنبه ۲۶ مرداد ماه) در تالار بورس انرژی آغاز خواهد شد.

 

بر اساس اطلاعیه‌ای که به‌روی سایت کدال منتشر شده است در این روز ۵۲۹ هزار و ۳۱۲ بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد. قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان تعیین شده است. حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است.

 

بر اساس این اطلاعیه، حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوراق آغاز می‌شود. این اوراق سلف نفتی دوساله است و سررسید قرارداد ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ است. ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روزهای کاری بورس تعیین شده است.

 

بنابر اعلام برخی منابع در دولت، این اوراق سلف موازی استاندارد نفت غیر از طرح جدید فروش نفت است که دولت اخیراً مطرح کرده است.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true