×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری در مشهد چقدر است؟

به گزارش «چشم شهر» به نقل از تسنیم، مجتبی بهاروند در نطق پیش از دستور صد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: ما در حوزه گسترش حمل و نقل پاک رتبه نخست کشور را داریم، ۲۵۰ کیلومتر خطوط دوچرخه سواری در مشهد ایجاد می‌شود و این در حالی است که تهران ۶۰ کیلومتر دارد.

 

عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: در این دوره مدیریت شهری ۳۸۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان تزریق کردیم در شرایطی که رقم خریداری اتوبوس از ۵۰۰ میلیون به ۳ میلیارد تومان رسیده است.

 

بهاروند بیان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری در ابتدای دوره ۲۰۰ میلیارد تومان بود و اکنون ۸۰۰ میلیارد تومان شده است، حفاری خط سه بدون توقف ادامه دارد و قرار است پایانه مسافربری تا میدان شهدا به طول ۱۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری شود.

 

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: حدود  ۱۳۴ کیلومتر مسیر دوچرخه تا سال ۹۷ در شهر ایجاد شده بود که این رقم در سال ۹۹ به ۲۴۸ کیلومتر می‌رسد.

 

معاون شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: امسال  ۸ میلیارد تومان بودجه به این حوزه اختصاص خواهیم داد و مسیر تقاطع هاشمیه با بولوار نماز تا پل شهید ناصری بزرگ‌ترین مسیر دوچرخه احداثی ما در سال جاری خواهد بود.

 

کاظمی تاکید کرد: حدود ۶۳ ایستگاه از ۱۶۳ ایستگاه قبلی دوچرخه جمع‌آوری شده است تا پایان آبان کل ایستگاه‌ها جمع می‌شود. برای تأمین دوچرخه قرارداد داریم که طبق آن ۲۰۰ دوچرخه تا کنون تحویل شده و ۲۰۰ دستگاه دیگر تا پایان مهر تحویل شهرداری خواهد شد.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true