×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
همکاری ۲۵ ساله با چین یک قرارداد فراجناحی و به نفع منافع ملی است

به گزارش «چشم شهر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) که در محوطه مصلی بزرگ تبریز برگزار شد، با اشاره به سند راهبردی ایران و چین که در هفته جاری به امضا رسید اظهار داشت: قرارداد ۲۵ ساله، نقشه راه همکاری مشترک ایران و چین برای آینده و در حوزه‌های مختلف است که منافع ملی ایران را تامین می‌کند.

 

وی رویکرد اصلی این قرارداد را سرمایه گذاری مشترک در زمینه‌های مختلف زیرساختی کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس این سند راهبردی، چین به صورت ثابت و پایدار، نفت و فرآورده‌های نفتی ایران را خریداری کرده و می‌تواند به بی اثر کردن تحریم‌ها منجر شود.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چین در زمینه‌های مختلف، در برابر خرید نفت در زیرساخت‌های ایران سرمایه‌گذاری خواهد کرد، افزود: از جمله موارد سرمایه‌گذاری زیرساختی، احداث و تقویت ریل و راه آهن است تا قطار سریع السیر از غرب به شرق و از شمال به جنوب حرکت کند.

 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این قرارداد ۲۵ ساله می‌تواند کلی اشتغال و سرمایه‌گذاری سنگین در پی داشته باشد، خاطر نشان کرد: کل تفاهم نامه، حداقل موازنه سرمایه گذاری ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار در زیرساخت‌ها از جمله جاده‌ها، بنادر خشکی و آبی، کشت و صنعت، فرآورده‌های نفتی و سایر حوزه‌های امکان‌دار برای همکاری است.

 

وی همکاری ۲۵ ساله با چین را یک قرارداد فراجناحی و به نفع منافع ملی دانست و گفت: کلیات نظام برای مقابله با تحریم و خروج از انزوای اقتصادی و همکاری پایدار با کشورهای دنیا بر روی این قرارداد تاکید دارند.

 

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که از این تفاهم نامه ناراحت هستند، فضاسازی علیه این قرارداد را آغاز کرده اند، ابراز داشت: این همکادی بلند مدت، مخالفت آمریکا و دشمنان را در پی داشته و این نشان از عصبانیت آنهاست.

 

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه، قرارداد نیست، بلکه نقشه راه همکاری ۲۵ سال آینده است، خاطر نشان کرد: در فضای مجازی  بعضی شایعات در مورد واگذاری بنادر یا موارد دیگر به چین را مطرح می‌کنند، که مطلقا صحیح نیست و این صرفا یک همکاری دو سویه اقتصادی است/تسنیم

انتهای پیام /

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true