×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۴۰ درصد از تست‌های کرونا بیمارستان اکبر مثبت است/ واکسیناسیون عمومی تا پایان ۱۴۰۰

به گزارش «چشم شهر»، بیش از یک سال است که ویروس منحوس کرونا بر پیکره جهان سایه سنگینی تنیده و روزانه قریب به ۴۰۰ نفر از هموطنانمان را به کام خاموشی و مرگ می‌کشاند.

 

مشهد با توجه به اینکه شهری زائر پذیر بوده و در مدت زمان قرنطینه شهر‌ها و کاهش محدودیت‌ها، پذیرای مسافران بوده است، در حال حاضر رنگی قرمز به خود گرفته و بیمارستان‌های آن اعلام وضعیت تکمیل ظرفیت می‌کنند.

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در روز گذشته ۳ اردیبهشت ماه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ هزار و ۹۰۴ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.

 

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدا تا کنون ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

 

این آمار حاکی از آن است که باید خود مردم به درک و آگاهی از شرایط برسند تا با پایان دورهمی‌ها و رعایت بهداشت، حجله مرگ را از خود و خانواده دور سازند؛ خانواده‌هایی که گمان می‌برند تنها افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای هستند بایستی بدانند بنا به گفته کارشناس فنی آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان اکبر، پاسخ ۴۰ درصد از تست‌های کووید اطفال مثبت بوده است؛ این یعنی هیچکس از بیماری در امان نیست.

 

پیرامون آخرین وضعیت واکسیناسیون کادر درمان و گروه‌های پرخطر به گفت‌و‌گو با مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشستیم که مشروح آن به شرح ذیل است:

 

دکتر امیر رضا صالح مقدم، مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌و‌گو با «چشم شهر»، پیرامون آخرین وضعیت واکسیناسون گروه‌های در معرض خطر اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۳۸ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به بیش از ۳۰ هزار نفر از اعضای کادر درمان بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می‌پذیرد، اعلام کرد: خوشبختانه تزریق واکسن دو مرحله‌ای به کادر درمان به پایان رسیده است.

 

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: این میزان واکسن در پنج مرحله اختصاص یافته و علاوه بر کادر درمان به گروه‌های در معرض خطر همچون بیماران خاص، پاکبانان، نیروهای اورژانس ۱۱۵ و چند گروه آسیب پذیر دیگر توزیع شده است.

 

دکتر محمدجعفر صادقی، مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفت‌و‌گو با «چشم شهر» بیان کرد: تزریق واکسن دو مرحله‌ای به کادر درمان مرتبط با بیماران کرونایی به اتمام رسیده و گروه‌های هدف بعدی به نوبت در حال دریافت واکسن هستند.

 

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی جمعیت ایران واکسینه می‌شوند، گفت: توان متخصصان و افراد خبره در حوزه واکسن سازی را نباید نادیده گرفت؛ این گروه‌ها توانایی تولید واکسن داخلی جهت واکسیناسیون تمامی هموطنان بالای ۱۸ سال را دارا هستند.

 

دکتر صادقی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات تزریق واکسن به پرسنل درمانی بیمارستان‌های دولتی، غیردولتی، تأمین اجتماعی، نظامی، خصوصی و خیریه‌ای در حال انجام است، گفت: سالمندان، جانبازان، گروه‌های پیوندی و سرطانی نیز در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند و امیدواریم این امر به زودی صورت پذیرد.

گزارش از: مریم غزل‌باش

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true