×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
احتمالا ابتلای کودکان به کووید ۱۹ انگلیسی بسیار بالاست

به گزارش «چشم شهر» به نقل از تسنیم، سیدعلی جعفری اظهار داشت: در پیک چهارم کرونا شاهد ابتلای کودکان در کنار خانواده‌ها به کرونا هستیم که این امر به‌ دلیل دورهمی‌هایی است که برگزار می‌شود و کودکان هم همراه با دیگر اعضای خانواده در این دورهمی‌ها حضور پیدا کردند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: احتمال ابتلای کودکان به کووید ۱۹ از نوع انگلیسی زیاد است، زیرا این نوع ویروس به‌ دلیل جهش‌های ژنتیکی، سرعت سرایت بیشتری پیدا کرده اما با توجه‌ به اینکه آگاهی مردم در مواجهه با ویروس افزایش یافته و در زمان مناسب به پزشک مراجعه می‌کنند، میزان مرگ‌ ومیر و نمونه‌های حاد بسیار کم شده است.

 

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد تصریح کرد: چنانچه مراجعه به پزشک به‌ موقع انجام و کوچک‌‌ترین علائم جدی گرفته شود، از مشکلات این ویروس می‌توان جلوگیری کرد.

 

جعفری با بیان اینکه حضور در دورهمی‌های خانوادگی به مراتب خطرناک‌تر از حضور در یک مرکز درمانی است خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از شهروندان کرونا را فراموش کرده و نوعی عادی انگاری نسبت به این بیماری در سطح جامعه به وجود آمده که بسیار خطرناک است.

 

دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مردم باید بدانند که مهم ترین روش جلوگیری از شیوع بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از حضور در دورهمی‌هاست.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true