×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کمیسیون قرآن و عترت در شورای شهر ششم مشهد راه‌اندازی شود

به گزارش «چشم شهر»، به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب اظهار داشت: در سطح استان خراسان رضوی ۴۵۰ تشکل، موسسه و خانه‌های قرآنی داریم که از این تعداد، ۱۳۰ موسسه قرآنی دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و مابقی مربوط به نهادهای دیگر مانند بهزیستی، سپاه امام رضا علیه السلام، آموزش و پرورش و … هستند.

 

وی افزود: در سال‌های ۹۴ تا ۹۵ بسیاری از موسسات بودند که بدون مجوز قطعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت می‌پرداختند که با تمامی آنها برخورد صورت گرفت. در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی ۸۰ موسسه از مجموع ۱۳۰ موسسه دارای مجوز ما فعال هستند.

 

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شرایط کرونایی سبب شد تا موسسات قرآنی ما به آموزش مجازی روی آورند و طبیعتا این مسئله سبب کاهش درآمد آنها شد؛ تا حد توان سعی و تلاشمان را برای حمایت از این موسسات و معلمان قرآنی که تنها راه درآمدشان از این طریق بود، انجام دادیم.

 

کاظمی نسب با اشاره به اینکه مشهد مقدس، پایتخت معنوی کشور است خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی حدود ۶۰ قاری برجسته و بین المللی قرآن داریم. مشهد مقدس دارای ظرفیت بالا و استعدادهای بسیار زیادی در این زمینه است.

 

وی افزود: سالانه حدود ۳۰میلیون نفر زائر داخلی و خارجی به مشهدالرضا می آیند که همه ما می‌دانیم این افراد برای استفاده از فیض عظیم معنوی به این شهر سفر می‌کنند.

 

کاظمی نسب تاکید کرد: طبیعتا در  چنین شهری باید فعالیت‌ها و ساختارهای فرهنگی و مذهبی در اولویت نخست قرار بگیرد که متاسفانه در دوره پنجم مدیریت شهری چنین نبود.

 

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جامعه قرآنی مشهد مقدس از نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم مطالبه‌ای در زمینه ایجاد کمیسیون قرآن و عترت در این شورا دارند که خوشبختانه طی جلساتی که برگزار شده، با کلیات آن موافقت کرده‌اند.

 

کاظمی‌نسب اظهار داشت: پیشنهاد ما درباره کمیسیون قرآن و عترت این است که همه نهادهای ذی ربط در جلسات حضور داشته باشند و در همین راستا مقرر شد تا پیش نویس طرح کمیسیون قرآن و عترت پس از تنظیم به تایید موسسات قرآنی مشهد مقدس برسد تا انشاءالله بتوانیم گام‌های مثبتی در راستای ترویج تلاوت و فرهنگ قرآنی در مشهدالرضا داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در تمام ۱۳ منطقه شهرداری مشهد فضا برای همه فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مهیاست، افزود: باید به سمتی پیش برویم تا در تمامی مناطق شهر کرسی‌های فعال قرآنی به صورت هفتگی برگزار و مردم بتوانند در این جلسات حضور پیدا کنند. چند سالی است که محافل قرآنی و تلاوت‌های مجلسی در ماه مبارک رمضان خلاصه شده است.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true