×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تولیت آستان قدس رضوی: خادمان رضوی تهدید کرونا را به فرصت مرمت بارگاه امام رضا(ع) تبدیل کردند

به گزارش «چشم شهر» به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در آیین تکریم دست اندرکاران بازآرایی و مرمت حرم مطهر رضوی و همچنین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب به کتاب «عمارتخانه خورشید»، که امروز پنجشنبه دهم تیرماه با حضور جمعی از مسئولان استانی در تالار قدس بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه در واقع رونمایی از تقریط رهبر معظم انقلاب و تجلیل و تکریم از کارهای هنری بزرگی بوده که در این بارگاه شریف جمع آوری شده است.

 

وی ابراز کرد: هر قطعه از هنرهای حرم مطهر بار معنایی دارد و تنها در بردارنده زیبایی ظاهری و حظ بصری نیست، بلکه حظ معنایی این بارگاه بسیار بالاتر است، در این حرم مطهر هر بیننده با معرفتی از حظ بصری به حظ معنایی می‌رسد زیرا هر قطعه از هنر این بارگاه مفاهیم معرفتی همراه خود دارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تلاش هنرمندان این بارگاه کاری معرفتی و از حیث معنوی ارزشمند است، ابراز کرد: باید شکرگزار خداوند به واسطه خدمت در این قطعه از بهشت باشیم.

 

وی با بیان اینکه خادمان حرم رضوی تهدید کرونا را به بهترین فرصت برای بازسازی و مرمت حرم مطهر رضوی تبدیل کردند، اظهار کرد: از رهبر عظیم شأن انقلاب که خادمان و هنرمندان این بارگاه نورانی را مورد تفقد قرار دادند، تشکر می‌کنم با وجود اینکه روایت تصویری «عمارتخانه خورشید» بدون نامه و به طور غیررسمی خدمت ایشان تقدیم شد، اما با دقت نظر و لطف خود، خدمتگزاران و خادمان این بارگاه نورانی را مورد عنایت قرار دادند.

 

‌مروی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب حکم ریاست خادمان بارگاه منور رضوی را دارند، تصریح کرد: رهبری معظم روزی فرمودند «بهترین حکمی که در تمام عمرم گرفته‌ام حکم خادمی حضرت رضا(ع) است.»

 

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: چند هفته پیش که خدمت رهبری معظم رسیدم، معظم له فرمودند «این کتاب عمارتخانه خورشید را دیدم، تمام صفحات و عکس‌های آن را با دقت مشاهده کردم، چه کار با عظمتی صورت گرفته، کارهای بسیار خوبی انجام شده ‌و در حال نوشتن یادداشتی هستم که کامل می‌کنم و آن را برای شما ارسال خواهم کرد» که فردای آن روز ما مفتخر به این تقریظ رهبری معظم شدیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در نوشته‌ها و پیام‌های خود تمام کلمات و عبارات را انتخاب می‌کنند و نسبت به این امر بسیار توجه دارند، گفت: حدود ۲ سال است که رهبر معظم انقلاب به سبب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به حرم مطهر رضوی مشرف نشده‌اند، این دلتنگی و ارادت خالصانه معظم له به این مضجع شریف و نورانی در مرقومه ایشان کاملا نمایان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برابر تلاش‌های هنرمندان، کارگران و دست اندرکاران این بارگاه منور سر تعظیم فرود می‌آورم، اظهار کرد: دقت در اجرای کارهای هنری حرم مطهر بسیار عالی و خوب است، اما توقع تسریع در اجرای کارهای هنری و مرمت حرم مطهر را داریم.

 

‌مروی با بیان اینکه کارهای هنری و بازسازی حرم مطهر گاهی کمی کند پیش می‎رود و این قابل قبول نیست، ابراز کرد: از مهندسان، هنرمندان و کارگران این بارگاه منور می‌خواهم با ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود به سرعت بخشی در انجام پروژه های عمرانی این بارگاه منور کمک کنند.

 

وی گفت: ضمن اینکه بازآرایی و مرمت حرم مطهر باید استمرار داشته باشد، هرکجا می‌توانیم باید تسهیلات زیارت را نیز برای زائران فراهم آوریم، اگر محلی نیاز است باید درب هایی را ایجاد و فضاهایی را باز کنیم تا تشرف زائران تسهیل شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی مرمت‌ها زمان می‎برد و وجود داربست‌ها برای زائران خسته‌کننده است، اگرچه حرم مطهر قدمتی بسیار طولانی دارد و میلیون ها زائر به طور مستمر به این مکان نورانی در حال تشرف هستند، از این رو همواره نیازمند ترمیم و بازسازی است، اما باید تلاش کنیم حتی اگر شده برای یک مقطع زمانی تمام داربست ها در حرم مطهر جمع آوری شود.

 

مروی گفت: هرکسی طرحی قابل اجرا ارائه دهد که موجب مرمتی اساسی، تسهیل تردد زائران و سرعت بخشیدن به انجام عملیات عمرانی حرم مطهر شود، به طور ویژه مورد تجلیل معنوی و مادی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true