×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خودرو‌های آینده نگر شیائومی

به گزارش «چشم شهر»، از زمان اعلام ورود شیائومی به بخش خودرو‌های هوشمند در حدود پنج ماه پیش، این شرکت تلاش‌های بسیار زیاد و فشرده‌ای را در پیش گرفته و حتی برنامه‌های سرمایه گذاری قابل توجه خود را برای دهه آینده فاش کرده بود. این سرمایه گذاری شامل خرید شرکت‌های مختلف مرتبط با صنعت خودرو و همچنین استخدام نیرو‌های متخصص برای این کار است که تاکنون نیز ادامه دارد. برای مثال شیائومی ادعا می‌کند که تاکنون تیمی متشکل از ۳۰۰ فرد متخصص را برای این برنامه خود از میان ۲۰ هزار نفر استخدام کرده است. همچنین شیائومی در آخرین سرمایه گذاری‌های موفق خود در این زمینه توانست در شرکت موتورکام Motorcomm که یک تراشه ساز صنعت خودرو است، سرمایه گذاری کند.

تولد خودرو‌های آینده نگر شیائومی

از پنج ماه گذشته تاکنون، شیائومی به طور مرتب و فشرده در حال مذاکره با چندین سازنده خودرو است تا آن‌ها را به برنامه خودروسازی خود پیوند دهد. در همین راستا، گزارش شد که شیائومی به دنبال به دست آوردن سهمی در واحد خودرو‌های برقی China Evergrande است. علاوه بر این، اخیراً این شرکت از طریق صندوق صنعتی Hubei Xiaomi Yangtze River در شرکت تراشه سازی موتورکام سرمایه گذاری کرده است. در هفته‌های گذشته نیز، لی جون، مدیر عامل شیائومی به طور فشرده از چندین تولید کننده خودرو همچون SAIC، Great Wall، BYD و Wuling دیدن کرد تا زمینه‌های همکاری را برای تولید خودرو فراهم کند. همین اواخر نیز، ما اخباری در مورد تلاش شیائومی برای به دست آوردن امتیاز شرکت DeepMotion که یک استارتاپ مبتنی بر فناوری رانندگی مستقل با مبلغ ۷۷.۴ میلیون دلار آمریکا است را دریافت کردیم.

 

علاوه بر این موارد، این غول فناوری چینی ادعا کرده که در پنج ماه گذشته مدیریت این شرکت ۸۵ مورد جلسه با بیش از ۲۰۰ پیشکسوت صنعت خودرو را برگزار کرده است. لی جون در خصوص این تلاش‌ها می‌گوید شیائومی قصد دارد خودرو‌های برقی هوشمند با کیفیت بالا را در سراسر جهان به کاربران خود ارائه دهد تا از زندگی هوشمند در همه جا لذت ببرند. روی هم رفته به نظر می‌رسد که شیائومی فراتر از یک ماجراجویی ساده، قصد دارد تا به طور جدی وارد عرصه خودرو‌های برقی نسل آینده شود و در کنار برند‌هایی همچون تسلا، اپل و حتی گوگل، زمینه را برای تجربه‌های آینده نگرانه در زمینه رانندگی فراهم سازد.

منبع: gizmochina

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true