×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حل مشکلات حاشیه شهر مشهد در گرو جانمایی اعتبارات در برنامه ۵ ساله

به گزارش «چشم شهر» سید ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد، پیرامون اختصاص بودجه ساماندهی حاشیه شهر، اظهار کرد: بنده توفیق نمایندگی مردم در شورای اسلامی مشهد، جهان شهر برکت و کرامت را دارا هستم.

 

وی افزود: بنا به دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و رویکردی که شورای ششم نسبت به حاشیه شهر دارد، تلاش ما ایجاد حرکتی ارزشمند بوده تا بدین واسطه نگاه و تغییر در حاشیه شهر به وقوع بپیوندد.

 

علیزاده با اعلام جزئیاتی از برپایی نشست مشترک با نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با هدف رفع محرومیت‌ها گفت: با توجه به دغدغه‌های مطرح شده امیدواریم بودجه‌ای در ردیف اعتبارات دولت و مجلس به مشهد اختصاص یابد تا بتوانیم به صورت ویژه در حاشیه شهر خدمت رسانی کنیم.

 

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: یکی از شعارهای کاری شورای ششم این بود که شیب اعتبارات را به سمت حاشیه شهر تغییر دهیم، از همین رو در تلاشیم تا توسعه متوازن و پایدار شهر با محوریت بارگاه منور رضوی رخ داده و خدمات را به سمت حاشیه شهر ببریم.

 

وی با اعلام اینکه متاسفانه با مشکلات زیربنایی مواجه هستیم که رفع آن نیازمند حمایت و همراهی دولت و تمامی دستگاه‌های استانی است، گفت: مباحثی همچون سند دار کردن زمین‌ها، طرح‌های تفصیلی و بودجه ملی برای حاشیه شهر از جمله مواردی است که نیازمند پای کار آمدن تمامی دستگاه‌هاست.

 

علیزاده تصریح کرد: در بحث معیشت مردم دولت بایستی پای کار باشد تا بتوانیم بدین واسطه همشهریان خود را ارتقا داده و توانمندی آن‌ها را بالا ببریم؛ تلاش ما این است که دیگر اسمی از حاشیه شهر نباشد چرا که تمامی مناطق باید داخل حریم شهر قرار گیرند.

 

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به معضل آب شرب به عنوان یکی از معضلات اساسی در مشهد گفت: انتظار ما از مردم صرفه جویی و استفاده صحیح از آب است، همچنین دولت در رابطه با موضوع آب باید بودجه‌ای به صورت جدی به مشهد اختصاص دهد تا مشکلی در سنوات آتی به وقوع نپیوندد.

 

علیزاده عنوان کرد: دفاتر تسهیل گری در محلات مشهد واقع شده که در آن سند توسعه محلات هدف حاشیه شهر تنظیم و برنامه ریزی‌ها به ترتیب در ستاد بازآفرینی شهرستان، استان و کشوری مطرح می‌شود؛ امیدواریم از طریق این رویه دولت و ستاد بازآفرینی بتوانند از سازمان برنامه و بودجه، اعتباراتی در برنامه‌ای ۵ ساله اختصاص دهند تا بدین واسطه تمامی مشکلات حاشیه شهر مرتفع گردد.

 

وی با اشاره به اینکه شورای ششم در حوزه توانمند سازی حاشیه شهر پیش قدم بوده است، اظهار کرد: با تکلیفی که به شهرداری مشهد داده شده، هر محله هدف حاشیه شهر می‌تواند تا ۱۰ میلیارد تومان پروژه زود بازده که حداکثر ظرف یک سال قابلیت بهره برداری داشته باشد را تعریف کرده و به شورای اسلامی شهر ارائه دهند تا پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی شود.

 

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه بودجه ملی را نمایندگان مشهد و خراسان رضوی از دولت پیگیری کنند، تصریح کرد: مسئولین استانی و کشوری در بازدیدهای خود اشراف کامل به دغدغه‌ها و مسائل در حاشیه شهر مشهد دارند، از همین رو درخواست می‌کنیم ردیف اعتباری مستقل در بودجه به مشهد اختصاص پیدا کند.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true