×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
منتظر سیب‌زمینی ۵۰ هزار تومانی باشید!

به گزارش «چشم شهر» به نقل از ایسنا، علی مهرکش درباره دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی، اظهار کرد: موضوع اصلی این است که متأسفانه در فصل خرمن و برداشت سیب‌زمینی هیچ مقام و مسئولی به فکر فردا نیست.

 

وی با بیان اینکه اصفهان پیش‌تر به میزان سه ماه سیب‌زمینی موردنیاز کشور را تأمین می‌کرد، گفت: متأسفانه طی چند سال گذشته به دلیل مشکل بی‌آبی و کم‌آبی اصفهان، میزان تولید سیب‌زمینی در اصفهان بسیار کاهش و یا حتی به صفر رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان ادامه داد: متأسفانه در زمان اوج داشت و برداشت سیب‌زمینی از اردیبهشت تا مهرماه در کشور هیچ مقام مسئولی به میزان این محصول توجه نمی‌کنند و بعد از برداشت و ورود به بازار بخشی از آن به جای انبار شدن به خارج کشور صادر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه در تولید محصولات کشاورزی سرانه مصرف، ورود، کاشت و … مشخص نیست و دلیل آن صنعتی نبودن کشاورزی کشور است، اظهار کرد: در این شرایط به‌یک‌باره متوجه می‌شویم با کمبود و یا نبود محصولی همچون سیب‌زمینی مواجه هستیم.

 

مهرکش ادامه داد: در این شرایط تنها باید از چهار انبار سیب‌زمینی نیاز کل کشور را تأمین کنیم که مجموع این محصول از یک هزارم نیاز کشور کمتر است و باید توجه داشت که این میزان سیب‌زمینی انبار شده احتکار نیست، بلکه از قبل برای نیاز شب عید انبار و نگهداری شده است.

 

وی گفت: اگر در انبار‌ها سیب‌زمینی نگهداری نشود، شب عید باید سیب‌زمینی را با قیمت ۵۰ هزار تومان خرید کنیم.

 

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه امروز در میدان میوه و تره‌بار اصفهان قیمت هر کیلو سیب‌زمینی بین ۵۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان عرضه می‌شود، اظهار کرد: قیمت سیب‌زمینی کهنه (انبارشده) بین ۵۵۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان و قیمت سیب‌زمینی نو که هزینه‌های تولید آن به دلیل روش قدیمی و ۵۰ ساله کشت و داشت و برداشت بالاست بین ۹۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه درب مغازه‌ها با توجه به اینکه مشتری تشخیص نمی‌دهد، سیب‌زمینی موجود در بازار نو یا کهنه است، این محصول با یک قیمت و حتی با نرخ ۲۰ هزار تومان هم فروخته می‌شود.

 

مهرکش با پیش‌بینی قیمت سیب‌زمینی در بازار، گفت: تا پایان سرما سیب زمینی‌های نو با افزایش وزن و برداشت وارد بازار می‌شود و معتقدم با شروع فصل گرما آرامش به بازار سیب‌زمینی برگردد.

 

وی با تأکید بر اینکه دیگر افزایش قیمت سیب‌زمینی نخواهیم داشت، اظهار کرد: قدیمی‌ها سیب‌زمینی را محصول پا گوشتی می‌دانند که در کنار گوشت پخته می‌شود، بنابراین امروز گوشت کیلویی ۲۰۰ هزار تومان دیگر سیب‌زمینی کیلویی ۲ هزار تومان را قبول نمی‌کند.

 

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه هیچ کمبود سیب‌زمینی در بازار نداریم، گفت: امروز هیجان خرید سیب‌زمینی در بین مردم زیاد شده، چراکه وقتی قیمت محصولی اندکی افزایش می‌یابد، مردم شروع به خرید می‌کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true