×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۱۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی میزبان جشنواره امامت و مهدویت هستند /دمیدن روح معنویت در فضای دانشگاهی کشور

به گزارش «چشم شهر»، سید جواد جعفری در افتتاحیه نخستین “جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت” که شامگاه گذشته در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قرار گرفتن در شعاع نورانی ایام ماه رجب و در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را خدمت تمامی حاضران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه عواطف و احساسات زندگی می‌کنند، زمانی که مسئولان در برنامه آن‌ها حضور پیدا می‌کنند، موجب دلگرمی آن‌ها می شود.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت تاکید کرد: وقتی که از دانشگاه و استاد سخن می‌گوییم، ساحتی را تعریف می‌کنیم که در آن علاوه بر دانش و معرفت، معنویت و اخلاق جریان دارد و زمانی که از معرفت، معنویت و اخلاق توامان سخن می‌گوییم، یعنی در ساحت قرآن و معارف اهل بیت(ع) تنفس می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همانطور که نبی اکرم(ص) در میان امت‌اش دو موضوع را به یادگار گذاشت و تمسک به آن‌ها را سفارش بسیار کرد، دو اصل اساسی امامت و مهدویت مسیرهای اصلی تمسک و توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است که انسان تشنه معنویت و اخلاق را به سر منزل مقصود رهنمون می‌کند.

جعفری گفت: اینکه ساحت دانشگاه را در ماه خدا و ماه رسول خدا(ص) به عطر معارف نبوی و علوی معطر کنیم و با دانشجو و استاد به سوی گنجینه معنویت و گنجینه معارف اهل بیت(ع) حرکت کنیم، فرصت شیرینی است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت خاطر نشان کرد: خوشبختانه به یمن برکت ابتکار عمل، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بنای کار بر بنیان مجموعه‌ای فرهنگی در این زمینه نهاده شده است تا ساحت مقدس دانشگاه بتوانند از فرصت معنوی این ماه‌های عزیز بیش از پیش بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در اولین اقدام، ساختاری چابک را هدف گذاری کرده‌ایم و در فاصله کوتاهی موسسه امامت و مهدویت تشکیل و رسما آغاز به کار کرده است و از سوی دیگر مبتنی بر فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ که می‌فرمایند«وقتی یک کار نو و وسیع در سطح کشور انجام‌ گرفت، می‌توان راضی، خرسند و امیدوار بود که گردونه فرهنگی به راه افتاده است» ؛ در تلاشیم.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت ادامه داد: برگزاری سالانه جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دستور کار قرار گرفته است، جشنواره‌ای که رویکرد آن بسیار نو بود،‌ زیرا هم به موضوع ماه مبارک رجب، شعبان و معنویت آن و هم به موضوع امامت و مهدویت با توجه به مناسبت‌هایی که در این دو ماه وجود دارد‌، عنایت شده است، موضوعی که تاکنون به شکل سازمان یافته مغفول بوده است.

وی گفت: اینک به لطف خداوند متعال جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در بهار آزادی و با یاد امام و شهدا و در ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در میانه دو میلاد امام جواد(ع) و ۱۳ رجب سالروز میلاد با سعادت امام علی(ع) در وسعت بخشی از جغرافیای کشور به میزبانی ۱۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ استان در جوار مضجع منور خورشید خراسان حضرت رضا(ع) آغاز می‌شود تا بتواند نقش خود را در دمیدن بیش از پیش روح معنویت و اخلاق ایفا نماید و به تدریج با گسترش در سایر واحدهای دانشگاهی از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور برای ترویج معارف اهل بیت(ع) برخوردار شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true