×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۹ سند توسعه محله مشهد مصوب شده‌ است

به گزارش «چشم شهر»، حسن کریمدادی افزود: فرآیند تهیه و تصویب ۱۲ سند توسعه محله نیز طی ماه‌های آتی در شهرداری مشهد به اتمام خواهد رسید و برای تایید و تصویب نهایی به فرمانداری ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از یک سوم جمعیت شهر مشهد در مناطق حاشیه و بافتهای ناکارآمد سکونت دارند که امیدواریم با عزم جدی همه نهادهای مسوول و مدیریت صحیح، شرایط به نحو ساکنان تغییر یابد.

 

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های متولی در زمینه ساماندهی این پهنه‌ها، سازمان بازآفرینی فضاهای شهری است گفت: تجربه چندین ساله مدیریت شهری نشان داده است ورود شهرداری به ساماندهی و بهسازی ‌‎های بافتهای فرسوده باید به صورت تسهیلگری باشد و از ورود مستقیم پرهیز شود.

وی افزود: از بهترین روش‌ها برای تحقق این مهم، مشارکت و پای کار آمدن ساکنان بومی است تا ضمن حفظ آنها در بافت، بتوان شرایط را ساماندهی کرد.

کریمدادی ادامه داد: بافت‌های فرسوده مشهد با مسائل و مشکلات متعدد همچون ریزدانگی، کم‌عرض بودن معابر، ساخت‌وساز غیراصولی و نبود سرانه‌های خدماتی دست و پنجه نرم می‌کنند، امیدواریم با تکیه بر ظرفیت بازآفرینی، پروژه‌های زودبازده و همچنین مشارکت مردم و پای کار آمدن دستگاه‌های متولی شاهد بهبود شرایط و ارتقای کیفیت زیست شهری در این پهنه‌ها باشیم.

وی گفت: تعریف بسته‌های مشوق سرمایه‌گذاری و بازآفرینی در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود و با تدبیر و سیاست‌های مناسب می‌توان اقدامات ارزنده‌ای انجام داد.

 

۱۷ درصد جمعیت کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد ساکن حاشیه شهر هستند، مساحت شهر مشهد ۳۵ هزار هکتار است که حدود ۱۵ درصد از این گستره را محلات هدف بازآفرینی با مساحت پنج هزار هکتار تشکیل می دهند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true