×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خادمی را تنها در لباس خادمی و در حرم امام رضا(ع) نباید ببینیم

به گزارش «چشم شهر»، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در خصوص فرهنگ میزبانی از زائرین اظهار کرد: در بحث میزبانی به این علت که دوست داریم ظاهرنما باشیم تا باطن‌نما دچار مشکل هستیم. این طور به نظر می‌رسد به جای اینکه بخواهیم خادم مردم باشیم بیشتر قصد داریم خادم امام رضا(ع) باشیم. امام رضا(ع) از ما می‌خواهد که خادم مردم باشیم. خادمی را تنها به حرم امام رضا(ع) اختصاص داده‌ایم؛ خادم آن راننده تاکسی است که خوب برخورد کند.

وی ادامه داد: خادم بودن و خدمت باید از زمانی که زائر وارد مشهد می‌شود آغاز شود. برای مثال پذیرش یک هتل آداب برخورد را می‌آموزد اما هرگز در حوزه فرهنگ‌سازی به مجموعه تاکسیرانی آداب خدمت و خادم بودن را آموزش نداده‌ایم.

سخنگوی شورای شهر اضافه کرد: باید به آداب و فرهنگی برسیم که همه خادم باشیم. اگر خادمی را تنها در لباس خادمی و در حرم امام رضا(ع) ببینیم، به نتیجه مطلوبی که باید، نخواهیم رسید. ما اگر خوب و درست عمل کنیم خادم مردم هستیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: اعتقاد دارم که سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و افرادی که با زائر و مجاور سروکار دارند، باید دوره آموزشی آداب خادمی و زیارت را بگذرانند و حکم خادمی به آن‌ها داده شود. زمانی که فرد متوجه باشد اعمالش به عنوان خادم امام رضا(ع) الگو است، به مرور زمان تغییر خواهد کرد.

وی افزود: باید در بحث میزبانی و فرهنگ میزبانی این موضوع را جا بیندازیم و اول از خودمان شروع کنیم. در حال آماده کردن طرحی در خصوص آداب زیارت و خادمی هستیم؛ افرادی که در حوزه مدیریت شهری با ما سروکار دارند، ملزم هستند که این دوره آموزشی را بگذرانند.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true