×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سه نوبت تخفیف ۵۰درصد معاینه فنی در سال برای هر خودرو باری

به گزارش «چشم شهر»، سید جعفر شمس در تشریح این خبر گفت: آلودگی هوا یکی از معضلات اساسی در شهر مشهد محسوب می شود که کاهش و کنترل آن از مطالبات جدی شهروندان و برنامه های اصلی مدیریت شهری است.

وی با اشاره به تلاش تمام ارگان های مربوطه برای کاهش آلودگی هوا، بیان کرد: در همین راستا با تصویب منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد از سال گذشته طرح تخفیف معاینه فنی ویژه خودروهای باری سبک به اجرا گذاشته شده که با استقبال خوب رانندگان وانت بارها مواجه شده است. از جمله مزایای این طرح بررسی شاخصه های ایمنی خوروهای درحال فعالیت در روند معاینه فنی مانند سیستم های ترمز، تعلیق و برق خودرو است که در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی تردد در شهر موثر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین با توجه به تعیین ۱۴ سال بعنوان سن فرسودگی وانت بار های پایه گازسوز و بنزینی و ۱۳سال برای وانت بارهای دوگانه سوز و دیزلی و الزام سه نوبت مراجعه این دسته از خودروها در سال به مراکز معاینه فنی از سوی دولت، شورای ششم شهر مشهد تخفیف معاینه فنی را به ۳نوبت در سال برای خودروهایی با سن فرسودگی تعیین شده افزایش داد.

شمس ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح و طرح های مشابه دیگر، سهم ناوگان باری از آلودگی هوای مشهد کاهش یابد و نیز شاهد افزایش امنیت تردد این ناوگان در شهر خواهیم بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true