×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش سطح تعاملات با رویکرد «مسئله محوری»/ تبادل پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک

به گزارش «چشم شهر»، دیدار رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به منظور آغاز دور جدید همکاری‌های مشترک بین مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد و دانشگاه فردوسی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های طرفین صورت گرفت.

در ابتدای این دیدار دکتر الهه سادات ذوقی حسینی ضمن تبریک به دکتر ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی بابت تصدی مسئولیت جدید، حضور ایشان را برای دانشگاه و دانشجویان مغتنم شمرد و به پتانسیل‌های موجود در مرکز پژوهش‌ها در راستای تعامل هر چه بهتر با مراکز علمی و دانشگاهی اشاره کرد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای این دیدار با اشاره به قرارگرفتن دانشگاه فردوسی در تار و پود تاریخی_هویتی شهر مشهد بیان کرد: حیف است که بازوی علمی دانشگاه فردوسی در سطح کلان، کمک حال مدیریت شهری در عرصه اجرایی نباشد و از این زوایه گام‌هایی برای تسهیل در تعاملات، می‌تواند زمینه ساز شکوفایی و هم افزایی با دانشگاه و مراکز علمی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد با بیان این که دانشگاه همواره منشا تحولات اثربخش در سطح اجتماع بوده، ادامه داد: رویکرد اصلی مرکز پژوهش‌ها در دوره جدید، استفاده از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی با رویکرد مسئله محوری است. از این جهت مرکز پژوهش‌های شورا توانسته در ماه‌های اخیر با استفاده از نظر کارشناسان حوزه‌های مختلف، نسبت به جمع آوری مسائل مرتبط با شهر مشهد اقدام نماید که این مسائل می‌تواند با بهره گیری از بدنه علمی و دانشگاهی، ملاک عمل مجریان قرار گیرد.

در ادامه این دیدار دکتر احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن معرفی و بیان دستاوردهای دانشگاه فردوسی طی سالیان گذشته با اشاره به اینکه قبلا دانشگاه با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همکاری داشته گفت: مرکز پژوهش‌ها می‌تواند با تکیه بر بازوهای پژوهشی خود نظیر شورای پژوهشی و هیئت امنای قابل اعتماد، به خوبی مسیر توسعه شهر را بر مبنای نظریات کارشناسی و علمی پیش ببرد.

دکتر ضابط با تاکید بر اینکه حضور مراکز علمی و دانشگاهی در عرصه های مختلف مدیریت شهری اعم از مرکز پژوهش‌ها و سایر فضاها نیاز به آسیب شناسی دقیق دارد، ادامه داد: باید نقاط ضعف و قوت حضور دانشگاه و دانشگاهیان در این عرصه باز شناسایی شود تا از آسیب‌های احتمالی بعدی در حد امکان جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد باید نسبت به کنترل پروژه‌های پژوهشی و علمی خود نهایت دقت را داشته باشد افزود: مهم این است که تمام بخش‌هایی که مرتبط با هر پژوهش هستند، خود را متصل به پژوهش بدانند و نسبت به خروجی آن تعلق خاطر داشته باشند؛ چرا که ارتباط دائمی برقرار کردن میان مدیران و کارشناسانی که وظیفه کنترل پژوهش را دارند با پژوهشگر، یک رکن اصلی برای موفقیت در پژوهش به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حضور افرادی نظیر دکتر کاملنیا در شورای پژوهشی، دغدغه‌ای نسبت به حوزه معماری و شهرسازی نداریم، ادامه داد: باید به این موضوع دقت کنیم که شهر مشهد موضوعات مختلفی دارد و اگر اولویت بندی مناسبی نداشته باشیم، ممکن است نتوانیم به تمام مسائل محوری بپردازیم و از این جهت مسائل اجتماعی و حاشیه شهر اهمیت ویژه‌ای دارد.

دکتر ضابط ضمن استقبال از رویکرد مسئله محوری در مرکز پژوهش‌های شورا با اشاره به اینکه دانشگاه هم می‌تواند در مسئله یابی کمک کند، گفت: ترجیح ما این است که مسائل از سوی مجریان طرح شود و ما با تکیه بر مسائل اجرایی، پژوهش‌های مرتبط را به سرانجام برسانیم؛ همچنین یکسری تعاملات با شهرداری داریم که در نظر داریم از دل این تعاملات بدانیم دانشگاه تا چه اندازه برای شهر مفید است.

گفتنی است در پایان این دیدار طرفین ضمن تبادل پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک، نسبت به افزایش سطح همکاری ها ابراز امیدواری کردند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true