×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت مردم شریف مشهد، همکاران پرتلاشم در شورای اسلامی شهر مشهد، مدیران شهری، اصحاب رسانه و میهمانان عزیزی که به مناسبت هفته تربیت بدنی میزبان آنها هستیم.

در ابتدای عرایضم جا دارد یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای ورزشکار، به ویژه شهدای امنیت خصوصا دوست عزیز و شهید بزرگوار “رسول دوست محمدی” و تمامی عزیزانی که در این عرصه به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنند، گرامی بداریم.
لازم است به مناسبت تقارن روز تربیت بدنی با روز جهانی عصای سفید یادی از ورزشکاران نابینا و همچنین پارالمپیکی که اتفاقا روز جهانی پارالمپیک نیز می باشد ، داشته باشم.

افتخارآفرینانی که همواره بدون ادعا و چشم‌داشتی برای اعتلای پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در مسابقات ورزشی حاضر شدند و نام ایران را در دنیا مطرح کردند.

بر خودم لازم می دانم با توجه به حوادث اخیر، نکته‌ای را خدمت شما عرض کنم: مراقب باشیم، همه را به یک چوب نزنیم و همه را در یک رده قرار ندهیم. هر انقلابی در مسیر ترقی و صعود خود با مشکلاتی روبرو می‌شود اما همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند: نباید اجازه دهیم موضوعات خُرد، ما را از گفتمان اصلی و جریان اصلی دور کند. همچنان که در فرمایش مهم و راهبردی دیگری ایشان فرمودند: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و با شرف کم نیستند. امروز با تکیه بر همین عناصر ولایی و انقلابی و مومن در مشهدالرضا(ع) جهانشهر برکت و کرامت حرکات مهم و تاریخ‌سازی در عرصه ورزش شکل گرفته، که قطعا آیندگان از آنها به نیکی یاد خواهند کرد.

مقام معظم رهبری همین چند روز قبل در دیدار با مسئولین کنگره ملی شهدای ورزشکار فرمودند: “مسئله‌ی ورزش یک مسئله‌ای است که نباید در حاشیه قرار بگیرد؛ بایستی به عنوان متن روی آن تکیه شود . هم ورزش همگانی و عمومی و هم ورزش حرفه‌ای و قهرمانی؛ اینها مهم است، اینها جزو حواشی زندگی اجتماعی نیست، جزو بخشها و خطوط اصلی زندگی اجتماعی است. یکی از موجبات اهمّیّت ورزش قهرمانی این است که ورزش قهرمانی وقتی که به وجود آمد، ورزش همگانی را ترویج میکند و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

این نگاه ویژه و البته همیشگی مقام معظم رهبری به مقوله ورزش نشان می‌دهد که مسئولین ما باید در حوزه ورزش اهتمام جدی داشته باشند و باید در این زمینه خدمت کرد و برای اینکه بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم باید در زمینه توسعه ورزش اقدامات جدی انجام دهیم.

مردم عزیز ، همکاران گرامی و میهمانان عالی قدر؛ مشهد مقدس به عنوان جهان شهر برکت و کرامت و جمعیت قریب ۴ میلیونی‌اش که سالانه میزبان میلیون‌ها زائر می باشد متاسفانه به دلایلی مختلف در حوزه ورزش این روزها با وضعیتی روبرو می باشد که به هیچ وجه در شان نام ولی نعمتمان علی بن موسی الرضا(ع) نمی باشد. این در حالی است که این شهر دارای پتانسیل و استعدادهای نهفته ورزشی در ابعاد و رشته‌های مختلف است، اما در سال‌های گذشته چنان اتفاقات عجیبی برای ورزش این شهر رقم خورده است که خارج کردن آن از این وضعیت نگران کننده ، نیازمند همدلی و همراهی تمامی مدیران و البته متخصصان و کارشناسان و خبرگان این حوزه می باشد.

همراهان عزیز؛

از ابتدای روی کار آمدن شورای ششم تمام تلاشمان را انجام دادیم تا بتوانیم اقدامی جهادی را در حوزه ورزش انجام دهیم و در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه ورزش بتوانیم گامی موثر برداریم و کمک حال ورزش شهرمان و متولیان آن باشیم و به همین منظور با راه اندازی کمیسیون ورزش و جوانان تلاش کردیم در تعامل با دستگاه‌های اجرایی متولی ورزش در شهر بتوانیم به صورت تخصصی و نه موردی در حوزه ورزش ورود داشته باشیم. سیاست‌گذاری و حمایت از ورزش بانوان ، ورزش جانبازان و معلولین و توانیابان ، توسعه ورزش همگانی از جمله اقداماتی بود که در این یکسال و اندی به انجام رساندیم و البته این راه ادامه دارد. اما یکی از مهمترین اقدامات ما در حوزه ورزش ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و توسعه ورزش در مناطق حاشیه شهر بود.

در این راستا پس از برگزاری جلسات مختلف و طولانی و کارشناسی، ۸ پهنه در مناطق مختلف حاشیه شهر را به عنوان مراکز آزمایشی انتخاب کردیم تا بتوانیم با شناسایی و آموزش مستعدین در رده‌های پایه و در رشته‌های ورزش مختلف از جمله ورزش‌های رزمی ، فوتبال و فوتسال ، والیبال، بسکتبال و غیره بتوانیم نسبت به ورزشکاران مناطق محروم مشهد که به دلایل مختلفی نمی توانستند از موهبت ورزش بهره‌مند شوند و استعداد خود را به نمایش بگذارند ، دین خودمان را ادا کنیم.

اما این موضوعات، تمام کار ما در کمیسیون ورزش و جوانان و البته شورای اسلامی شهر مشهد نبود و نتایج و اتفاقات عجیب و غریب پیرامون برخی از نمایندگان ورزش مشهد در مسابقات کشوری باعث گردید، تا مردم عزیز و ورزش دوست مشهد، ورود شهرداری به عرصه ورزش حرفه ای و قهرمانی را به شکل جدی مطالبه نمایند، اتفاقی که به دلیل برخی موانع قانونی عملا امکان آن وجود نداشت و در دوره های گذشته نیز به شکل کاملا غیرکارشناسانه و به صورت جزیره ای و با تصمیم های شخصی ، انجام شد که منتج به کمک‌های بی اثر به برخی از تیم‌های خاص گردید که هیچ آورده‌ای برای ورزش شهرمان نداشت و تنها، حرکت ها نمایشی بود برای برخی افراد که به دنبال رسیدن به پست‌های خاص به منظور جلوه نمایی خودشان بودند نه مردم شهر علی بن موسی الرضا(ع).

عزیزان همراه ؛

باید تشکر و قدردانی خودم را از همکاران خدوم و زحمتکشم در شورای اسلامی شهر مشهد داشته باشم که با نگاه ویژه و اهتمامی که صورت پذیرفت و همراهی شهردار جهادی مشهد ، در بودجه ۱۴۰۱ علی‌رغم وظیفه ذاتی شهرداری مشهد در توسعه اماکن ورزشی ، اما ۱۰۵ پروژه عمرانی به مبلغ ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص داده شد که این عدد معادل ۱۰ درصد بودجه عمرانی ورزش در کشور می باشد . همچنین این نوید را باید خدمت مردم و همشهریان عزیزم در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار بدهم که از این مبلغ رقمی در حدود ۴۰ درصد آن به انجام پروژه‌های عمرانی ورزشی در این مناطق اختصاص دارد که در دوره‌های گذشته این اتفاقات ورزشی در این مناطق مسبوق به سابقه نبوده است و انشاالله به زودی شاهد افتتاح این پروژه‌های ورزشی خواهیم بود که می تواند گام مهمی در افزایش سرانه‌های ورزشی در مشهدمقدس داشته باشد و البته شعار عدالت محوری در توزیع امکانات ورزشی برای همه مردم در همه مناطق ، به شکل عینی نمود می‌دهد.

همشهریان عزیز و همکاران ارجمندم ؛

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم حمایت از جوانان در شورای اسلامی شهر مشهد است. مسئله ای که تلاش کردیم تا از بدو راه اندازی کمیسیون ورزش و جوانان به آن توجه جدی داشته باشیم و فقط به ورزش نپردازیم که البته پرداختن به ورزش نیز دغدغه جدی جوانان شهرمان بوده است. جوانان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) در بیانات مختلف‌شان به عناوین مختلف به آن پرداخته اند و فرمودند: طبیعت جوان با عناصری همچون امید ، ابتکار ، صراحت ، خطر پذیری و خستگی ناپذیری همراه است که همه این عناصر برای اداره جامعه ضروری و ذی‌قیمت است برخی از مشکلات کنونی هم ناشی از فقدان برخی از این عناصر است. مسئله جوان برای آینده کشور و نظام اسلامی اهمیت دارد و همه باید به موضوعات جوانان توجه کافی داشته باشند.

همین رهنمودها معظم له ، ما را بر این داشت تا بتوانیم در تسهیل امور جوانان گام هایی را با حمایت شورای شهر مشهد در مدیریت شهری برداریم. توان‌بخشی تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان ، استفاده از ظرفیت های علمی و نخبگان و دانش بنیان جوانان که در این حوزه کار‌آفرینی های بسیاری را برای جوانان شهرمان ایجاد کردیم و از برنامه های کارآفرینی آنها نیز به شکل ویژه حمایت داشتیم. همچنین بستر سازی برای تدوین و اجرای ضوابط و تعریف مشوق های موثر برای حل مسائل جوانان از دیگر اقداماتی بوده است که تا کنون در کمیسیون ورزش و جوانان برای آن برنامه داشته‌ایم و بخش هایی از آن را به اجرا رسانده‌ایم.

مردم عزیز مشهد الرضا(ع) ؛ باید خدمت شما عزیزان عرض کنم امروز باردیگر همین جوانان ولایتمدار هستند طلایه دار صعود انقلاب در چله دوم خود شده اند و اعتماد به آنان در سایه گفتمان حکمرانی جوانان سبب شده است تا ریل‌گذاری مناسبی برای ترقی شهر و کشور عزیزمان ایران اسلامی صورت پذیرد.

مطالبه جدی شما مردم عزیز در حوزه ورزش باعث شد تا خدمتگذارانتان جلسات مختلفی را با متولیان امر برگزار نمایند ، که جا دارد از حمایت‌های مشفقانه نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه محترم مشهد ، استاندار گرامی خراسان رضوی ، فرماندار پرتلاش مشهد ، فرماندهی معزز سپاه امام رضا(ع) ، ریاست محترم دادگستری خراسان رضوی ، شهردار جهادی مشهد که همواره برای ورزش این شهر دغدغه‌مند است و همه همکاران عزیزم در شورای اسلامی شهر مشهد که همواره در راه اعتلای نام مشهد الرضا(ع) فعالیت می کنند و البته تلاش های ستودنی وزیر محترم کشور و همکارانشان کمال تشکر را داشته باشم که با تشکیل و راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد ،برای حضور در عرصه‌های مختلف کشوری موافقت و مجوز آن را صادر نمودند.

این اتفاق بزرگ انشالله می‌تواند ورزش مشهد را با همراهی متولیان اصلی این حوزه ، به روزهای سابق خود که نام مشهد الرضا(ع) را در بلندای ورزش کشور می درخشانید، دوباره برساند به شرط آنکه مثل همیشه برای اعتلای نام مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی و خطه ولی‌نعمتمان ،شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، این بار در عرصه ورزش آستین‌های خود را بالا بزنیم چرا که اعتقادمان این است که همه خادم الرضاییم…

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true