×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جلوگیری ازآسیب های بزرگ با گره گشایی ازمشکلات کوچک مردم

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، غلامحسین صاحبی در جلسه کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: براساس نظر کارشناسان مشکلات کوچک مردم را باید حل کرد زیرا گره‌گشایی از مشکلات کوچک مردم می‌تواند از آسیب‌های بزرگی جلوگیری کند.

وی افزود: در حوزه بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده باید یک حرکت جهادی صورت گیرد و مشکلات مردم در این زمینه حل شود؛ به این شکل هم مردم می‌توانند منازل خود را نوسازی کنند و هم معارضات در مدیریت شهری حل می‌شود.

صاحبی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد نیازمند توجه جدی است و افزایش سرانه‌ها در این مناطق باید در دستورکار مدیریت شهری باشد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر تصریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز و سرانه ورزشی مناطق حاشیه شهر موضوع بسیار مهمی است که باید در کوتاه‌ترین زمان مورد توجه قرار گیرد؛ برای مثال در پارک «بهار» واقع در منطقه دروی، جانمایی‌هایی برای مناطق ورزشی دیده شده و قرار بود مجموعه آبی بزرگ در این محدوده احداث شود اما هنوز در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: مدیران در سازمان بازآفرینی و سازمان عمران شهرداری باید این موضوع مهم را در نظر بگیرند بودجه‌ای که برای حاشیه شهر دریافت می‌شود باید فقط در حاشیه شهر هزینه شود و نیاز است برای نوع هزینه کرد در این زمینه نظارت جدی وجود داشته باشد.

صاحبی افزود: هر چقدر بتوانیم ظرفیت های ملی را پای حوزه باز آفرینی بیاوریم، نتیجه به نفع مردم خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر ادامه داد: گروه اولی که مشمول طرح نوسازی بافت فرسوده و حوزه بازآفرینی می شوند افرادی هستند که تمام یا یا بخشی از ملک آنها در لکه های خدماتی شهرداری یا فضای سبز قرار گرفته است و امکان ساخت مجدد برای آنها وجود ندارد.

وی بیان کرد: گروه دوم افرادی هستند که به دلیل ریزدانگی، امکان صدور پروانه ساخت برای آنها وجود ندارد و گروه سوم افرادی هستند که علیرغم صدور پروانه از سوی شهرداری، امکان ساخت یا نوسازی ملک خود و استفاده از تسهیلات را ندارند.

صاحبی اضافه کرد: در این بخش می‌شود از تباصر مربوطه استفاده کرد؛ برای مثال طبق تبصره ۲، سهم العرصه واحدهای مشمولان گروه اول و دوم با ٧٠ درصد تخفیف اخذ می‌شود و طبق تبصره ٣ برای مشمولان گروه سوم، سهم العرصه با ۵٠ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: درتبصره ۵ نیز قید شده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در یکی از گروه‌های هدف قرار بگیرند، می‌توانند از ظرفیت‌های سازمان‌های مربوطه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی هم برای ساخت و ساز ها در حاشیه شهر استفاده شود و طرح های تشویقی و تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود تا برای متقاضیان برای مشارکت در این بخش رغبت ایجاد شود.

صاحبی تاکید کرد: تسهیلات دیده شده در حوزه بازآفرینی، ۴٠٠ میلیون تومان طرح ملی مسکن، ٢٠٠ میلیون تومان طرح بنیاد علوی، ١٢۵ میلیون تومان بنیاد مستضعفان که شامل ١٠٠ میلیون تومان تشهیلات و ٢۵ میلیون تومان بلا عوض و صدور پروانه رایگان و ١٠٠ میلیون تومان هم از سوی سازمان بازآفرینی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اجرای کلیات این طرح ضرورت جدی دارد و با اجرای درست و کامل آن و پیگیری های مدیریت شهری می توان گام های موثری در حوزه ساماندهی حاشیه شهر برداشت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true