×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
زباله های خود را تفکیک کنید، تخفیف نوسازی بگیرید

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حسن کریمدادی در جلسه کارگروه خدمات شهری، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان‌مان در شاهچراغ شیراز(ع) و محکومیت این فاجعه غم انگیز اظهار کرد: دستور کار امروز تشویق مردم برای ارائه پسماند خشک و قابل بازیافت از درب منزل و کسبه و بازاریان بود که در این راستا مصوبه ای داشتیم که در آن شرکت هایی که در سامانه سیمپ زباله جمع آوری می کنند این پسماند ها را از مردم با قیمت بالاتری خریداری کنند.

وی افزود: در همین جهت سهم شهرداری را ۱۰ درصد کاهش دادیم و سهم مردم را ۲۵ درصد افزایش دادیم که قیمت ها واقعی تر شده و مردم تشویق شوند زباله خشک را به این شرکت ها بفروشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: سه شرکت بازیست،بهروب و اکو شرکت هایی هستند که به صورت سیستمی زباله جمع آوری می کنند.

کریمدادی بیان کرد: در مورد ایجاد طرح های تشویقی پیشنهاد شد که این مشارکت مردم در تفکیک زباله و تحویل زباله های خشک را در فیش‌ های نوسازی لحاظ شود چون در فیش‌ های نوسازی بخشی از درآمدهای شهرداری همین خدماتی است که بابت خدمات جمع آوری زباله از مردم دریافت می شود.

وی تصریح کرد: ما برای ورود هر فرد به سامانه‌های سیمپ و شرکت های جمع آوری زباله خشک به صورت سیستمی، وارد ۱۰ درصد تخفیف و برای تحویل هر یک کیلو گرم زباله خشک هم ۱۵۰۰ تومان به صورت جداگانه تخفیف در نظر گرفته ایم و این تخفیف ها جدای از مبلغی است که مستقیم در ازای تحویل زباله خشک به مردم پرداخت می شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: این اقدامات و طرح های تشویقی برای فرهنگ سازی انجام می شود تا در آینده دغدغه زیست محیطی نداشته باشیم و شاهد نباشیم که کودکان کار یا بانوان در شهر امام رضا علیه السلام سر در سطل زباله داشته باشند.

کریمدادی اظهارکرد: اگر مردم قصد دارند به این افراد آسیب دیده اعم از زباله گرد ها و کودکان کار کمک کنند می توانند در همین سامانه های جمع آوری زباله سیستمی در قسمت نیکوکاری، کمک خیر خواهانه خود را ارائه دهند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true