×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از اجرای ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده تا مردم‌محوری در مدیریت شهری پس از ۲۲ سال

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، نشست مردمی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر (پای حرف مردم) و مدیران شهری با اهالی محله “حسین‌آباد” و “سجادیه” در بولوار میرزا کوچک‌خان منطقه ۵ شهرداری مشهد مقدس برگزار شد.

اسماعیل پور، رئیس شورای اجتماعی محله “حسین‌آباد” در ابتدای این جلسه به طرح مسائل و مشکلات پرداخت و اظهارکرد: این محدوده از کمبود سرانه‌های خدماتی رنج میبرد و یکی دیگر از کمبود‌های این محلات فرهنگسرا و مسجد است.

وی تعریف پروژه‌های زوبازده را اقدام بسیار موثر و ارزشمندی از شورای ششم دانست و گفت: یکی دیگر از درخواست‌های ساکنان، اتصال بولوار شهید رحیمی به بولوار شهید رستمی است؛ این مهم با تعاملات با راه‌آهن می‌تواند شکل بگیرد.

اسماعیل‌پور با اشاره به دفاتر تسهیلگری که در گذشته فعال بوده‌اند، افزود: یکی از مسائل و معضلات دیگر برخی معابر این محدوده، کم عرض بودن آنهاست که امکان خدمات رسانی دستگاه‌های خدمات‌رسان را سلب کرده است.

یکی دیگر از شهروندان حاضر در جلسه، خواستار تعیین تکلیف املاک در مسیر و همچنین ساماندهی گودال فخار، به عنوان یکی از نقاط پرحاشیه سطح منطقه شد.

ایجاد خط اتوبوس برای دسترسی به حرم مطهر رضوی و زیرساخت ورزشی برای بانوان از دیگر مطالبات مطرح شده در این جلسه بود.

** ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده در منطقه ۵ شهرداری

موسی‌الرضا حاجی بگلو، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه با بیان اینکه شورای ششم، خدمت‌رسانی بی‌شائبه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر را وظیفه و رسالت خود می‌داند، اظهارکرد: برماست که با کار و تلاش مضاعف، این پهنه‌ها را از حاشیه خارج کنیم تا در آینده، مناطق کم‌برخوردار و محروم نداشته باشیم.

وی با اشاره به جابجایی مسجد صاحب‌الزمان(عج) که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده، گفت: چنین پروژه‌ای شایسته نیست که ۱۲ سال زمان ببرد؛ اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهری پای کار هستند تا چنین اتفاقاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن رقم بخورد و خروجی مثبتی داشته باشیم.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه شورای ششم شهر مشهد مقدس، باورمند به مردم است، افزود: برهمین اساس، سعی بر واگذاری امور به مردم شد و ساکنان هر محله نسبت به تعریف پروژه‌ها اولویت‌دار محل سکونت خود اقدام کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های زودبازده منطقه ۵ شهرداری تخصیص پیدا کرده و این پروژه‌ها تاکنون حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حاجی‌بگلو افزود: یکی از خلاء‌های نرم‌افزاری در این پهنه، فعالیت‌های فرهنگی است و از حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تقاضا داریم تا به این پهنه‌ها ورود کند.

** پروژه‌های زودبازده نماد مردم‌محوری مدیریت شهری پس از ۲۲ سال

مجید طهوریان‌عسکری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم در مدیریت شهری هستند و مسئولیت قانونی آنها، پیگیری امورات اداری شهر است، اظهارکرد: بین شورای اسلامی شهر و شهرداری باید ممیزی و تفکیکی قائل شد چراکه شورای شهر مسئولیت سیاست‌‎گذاری و قانون‌گذاری را عهده‌دار بوده و دستگاه مجری، شهرداری است.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری، برای اولین بار پس از ۲۲ سال، از عامه مردم خواستیم تا مطالبات و درخواست‌های خود از شهرداری را مطرح کنند و پروژه‌های زودبازده براساس خواست و مطالبه آنها تعریف شد.

طهوریا‌ن‌عسکری با بیان اینکه در اولین سال اجرای این طرح ممکن است که ایراداتی نیز در مسیر اجرایی وجود داشته باشد، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این پروژه‌ها را به شکل جدی‌تری در سال دوم اجرایی کنیم و نقش فعالانه‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به انتقال مسجد صاحب‌الزمان(عج) تصریح کرد: در قالب همین طرح‌های زودبازده، ۲۷ میلیارد ریال به این مسجد اختصاص پیدا کرده براساس خواست و مطالبه مردم که عدد قابل توجهی است.

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره ۳ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در سال دوم پروژه‌های زودبازده از شهرداران مناطق خواسته شده تا نسبت به شناسایی و احصاء اشکالات و ایرادات پیش روی اجرای این پروژه‌ها اقدام کنند تا با سرعت بیشتری دور دوم آنها را دنبال کنیم.

طهوریان‌عسکری با اشاره به تصویب ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده ۲، افزود: از همین امروز، از معتمدان، بزرگان، شوراهای اجتماعی محلات و ائمه جماعات و عموم مردم تقاضا داریم که با همفکری، نسبت به شناسایی و احصاء این پروژه‌ها تا سقف ۱۵ میلیارد تومان اقدام نمایند.

وی تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار، طی ۲ سال برای هرکدام از محلات حاشیه شهر را اتفاق بی‌نظیری دانست که در این دوره شکل گرفته است.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شاخص شورای ششم، مسجدمحوری است، گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس تلاش‌های بسیاری برای رونق مساجد داشته؛ آنچه مسلم بوده این است که مساجد محلات را باید آبادتر و پویاتر کنیم/

وی تصریح‌کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به ساخت و تکمیل مسجد صاحب‌الزمان(عج) اقدام شود تا ضمن اینکه راه مردم باز می‌گردد، خانه خدا آبادتر می‌شود.

طهوریان‌عسکری همچنین با اشاره به بهره‌برداری از کنابخانه میرزاکوچک‌خان ۳، به درخواست مردم برای تشرف به حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: تمامی محلات سطح شهر، خواستار تسهیل دسترسی و برخورداری از خط اتوبوس مستقل برای تشرف به بارگاه منور رضوی هستند؛ طبیعتا نمی‌توان برای ۱۷۰ محله شهر، ۱۷۰ خط اتوبوسرانی به مقصد حرم مطهر داشت؛ ولی در عین حال، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ظرفیت‌های جایگزینی را تدارک دیده است.

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره ۳ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای صیانت از حق و حقوقات شهروندان و مالکان برای تعریض خیابان شهید رحیمی خواهیم داشت، افزود: تمام راهکارها و پیشنهادات را در جلسه تخصصی برای تملک این املاک بررسی خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شاهد جابجایی مسجد صاحب‌الزمان(عج) باشیم که مهمترین نکته ماست؛ برآورد کنیم مسجد برای تکمیل و برپایی نماز جماعت به چه اندازه اعتبار نیاز است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true