×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
توانمندسازی متکدیان معتاد برای بازگشت به جامعه با اجرای طرح «حیات طیبه»

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، فاطمه سلیمی در گفتگویی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مدیریت شهری، نقش‌آفرینی در حوزه‌های اجتماعی است، اظهارکرد: یکی از مصداق‌های ورود شهرداری به حوزه اجتماعی، مربوط به حوزه متکدیان و جمع‌آوری آنها می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که درخصوص شناسایی و جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر انجام می‌شود، گفت: برخی از متکدیان پس از انتقال به خانه سبز، اعتیاد آنها محرز می‌شود که در گام بعد، از طریق مرکز غربالگری، برای گذراندن دوره درمان، به کمپ‌های ماده ۱۶ منتقل می‌گردند.

سلیمی با بیان اینکه افرادی که این دوره‌ها را به پایان می‌رسانند، پس از ترک اعتیاد، نباید در سطح جامعه به حال خود رها شوند، افزود: یکی از مسائل بسیار مهم برای افراد رها یافته از دام اعتیاد، توانمندسازی آنها و همچنین ارتقاء مهارهای زندگی است تا شرافتمندانه به اجتماع برگردند و از این طریق بتوان گام مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: برهمین اساس، حوزه اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس دوره‌های ۳ ماهه توانمندسازی با عنوان «حیات طیبه» پیش‌بینی و درنظر گرفته است؛ در این دوره‌ها، مهارت‌های عمومی و تخصصی، اعم از مهارت‌های سبک زندگی و آموزش خلاقانه ارائه می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه در طرح آغازین «حیات طیبه»، بیش از ۸۰ مددجور شرکت کرده‌اند، گفت: طبق گزارش‌های دریافتی، هدفگذاری برای ۴۵۰ نفر طی یک سال انجام شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true