×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شورای ششم به دنبال طرح گفتمان تعالی زیست‌پذیری حوزه بانوان است

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، فاطمه سلیمی در دومین اجلاس بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای کشور ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که دومین اجلاس بانوان، به هوای حریم رضوی متبرک شد و امیدواریم نگاه ویژه امام‌رضا(ع) را در حوزه کاری خود داشته باشیم و مایه خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه در ساختار مدیریت شهری به حدی خلاء حوزه زنان محسوس بود که شورای ششم در ابتدای کار تشکیل کمیسیون ویژه بانوان و خانواده را در دستورکار قرار داد، گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و سعی کرده‌ایم گفتمان جدید تعالی زیست‌پذیری شهری را برای حوزه بانوان و خانواده مطرح کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه حوزه بانوان و خانواده باید در تمامی معاونت‌های شهرداری ضریب نسبت داشته باشند، افزود: در کنار کارهای تخصصی که بانوان پیگیر هستند، حوزه بانوان و خانواده باید به طور خاص دیده شود و در ساختار و برنامه و بودجه توجه ویژه داشته باشیم.

سلیمی با بیان اینکه شورای ششم شهر مشهد مقدس در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برای اولین بار ردیف بودجه ویژه بانوان را ایجاد نمود، تصریح کرد: از جمله تاکیدات مدیریت شهری در این دوره، توسعه سخت‎افزاری و نرم‌افزاری حوزه بانوان است؛ موضوعی که در جلسه مشترک با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز مطرح کردیم و خوشبختانه ردیف اعتباری برای توسعه زیرساخت‌های بانوان ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از نکات حائز اهمیت، بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در شهرها به منظور ایجاد فضاهای ویژه بانوان است؛ موضوعی که با استقبال خیرین نیز قطعا همراه خواهد شد.

سلیمی با تاکید بر لزوم شکلگیری برنامه‌های ماتریس مخاطب زنان، گفت: برنامه‌های جامعی ویژه زنان خانه‌دار، زوجین جوان، مادربزرگ‌ها و … باید داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بانوان رسانه‌ای به عنوان ابزاری در کنار اطلاع‌رسانی گفتمانی حوزه زنان تاکید کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true