×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش بیش از ۶ برابری اعتبارات بافت تاریخی توس طی ۲ سال

به گزارش «چشم شهر» مجید طهوریان‌عسکری در گفتگو با برنامه رادیویی «شهر ما» با بیان اینکه «توس» یکی از مسائل و موضوعات مهمی بوده که در ادوار پنجم و ششم مدیریت شهری، مورد توجه قرار گرفته، اظهارکرد: اقداماتی که در دوره گذشته شروع شده بود را تکمیل کردیم و البته فعالیت‌های جدید و ویژه‌تری نیز برای اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری، عملیاتی و اجرایی نمودیم.

وی گفت: از ابتدای شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، مهمترین برنامه و هدف خود را بر این گذاشتیم که خدمات حوزه مدیریت شهری را تا درب منازل مردم جلو ببریم.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه بافت و کالبد «توس» عمدتا روستایی بوده که بعد وارد فضای شهری شده‌اند، افزود: برهمین اساس، مهمترین مسائل و مکشلات آنها، مربوط به حوزه‌های زیرساختی است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در نیمه دوم سال گذشته، حدود ۶۰ هزار مترمربع از خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی منطقه منفصل توس، آسفالت شد که فضای زندگی مردم را متفاوت نمود.

طهوریان‌عسکری گفت: تمام تلاش ما بر این بوده که مردم احساس امید داشته باشند و رویکرد توسعه متوازن منطقه توس برای آنها ملموس باشد.

وی افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای توس در سال پایانی فعالیت شورای پنجم، ۴۰ میلیارد تومان بود که این اعتبار را برای سال اول فعالیت شورای ششم به ۱۴۰ میلیارد تومان رساندیم و برای سال دوم فعالیت نیز، ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

طهوریان‌عسکری در تشریح پروژه‌های پیش‌بینی شده برای بلوار شاهنامه و منطقه منفصل توس، تصریح کرد: پردیس ۴۰ هکتاری فردوسی، ایجاد تقاطع غیرهمسطح در ابتدای بلوار شاهنامه به منظور کاهش ترافیک، تکمیل آسفالت معابر و پیاده‌روسازی، از جمله اقدامات درنظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از پیش‌بینی اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و پیاده‌روسازی معابر خبرداد و گفت: ایجاد مجموعه ورزشی شهدای چهاربرج هم در دستورکار قرار گرفته که امیدواریم عملیات اجرایی این مجموعه ۱٫۲ هکتاری آغاز شود و بتوانیم پیش از پایان دوره ششم این مجموعه را با امکانات خوب، تحویل مردم شریف این محدوده بدهیم.

طهوریان‌عسکری از توجه ویژه به حوزه هویتی توس در دوره ششم سخن گفت و تصریح کرد: براساس همین نگاه، با همراهی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، دیواره تاریخی توس را احیا می‌کنیم و ۲۰ میلیارد تومان نیز به این امر اختصاص داده‌ایم؛ امیدواریم اعتبارات استانی نیز در این خصوص به کمک بیاید.

خبرنگار: مریم غزل باش

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true