×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بازیافت زباله‌های الکترونیک با کمک دانش‌آموزان هلندی

به گزارش «چشم شهر» به نقل از ایمنا، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی در آمستردام هلند در حال جمع‌آوری وسایل الکترونیکی قدیمی هستند. همان‌طور که وب‌سایت شهر اطلاع داده است، گجت‌های جمع‌آوری شده بسته به شرایط آنها مجدداً استفاده یا بازیافت می‌شوند.

کودکان نه‌تنها این فرصت را پیدا می‌کنند که درباره اقتصاد دایره‌ای و اهمیت کاهش زباله‌های الکترونیکی بیشتر بیاموزند، بلکه می‌توانند جوایز دریافت کنند و حس روحیه تیمی را تجربه کنند.

مسابقه «زباله‌های الکترونیک» به مدت چهار هفته متوالی در نقاط مختلف هلند برگزار می‌شود و در حال حاضر این مسابقه در شهرهای آمستردام، لاهه و گرونینگن فعال است.

دانش‌آموزان مدارس شرکت‌کننده خانه به خانه می‌روند تا وسایل الکترونیکی قدیمی را جمع‌آوری کنند. آنها همچنین از طریق حضور در یک کلاس تعاملی در مورد زباله‌های الکترونیکی، مواد خام و تأثیر زباله بر محیط زیست، آموزش می‌بینند.

کودکان با دوستان و خانواده‌های خود از خانه‌های مردم اجناس جمع‌آوری می‌کنند یا از طریق پوسترها و رسانه‌های محلی در محله خود کمپین ایجاد می‌کنند و به این ترتیب کل جامعه را در پروژه کاهش زباله مشارکت می‌دهند.

برندگان مسابقه دوستدار محیط زیست در آمستردام در ابتدای ماه اکتبر معرفی خواهند شد. مدرسه‌ای که بیشتر دستگاه‌ها را جمع‌آوری کرده است، جایزه اصلی یعنی یک سفر برای کل کلاس را دریافت می‌کند.

وب‌سایت مخصوص این پروژه اعلام کرد تا کنون دو میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۵۷ دستگاه از دور انداختن نجات یافته است و به طور متوسط ۱۹ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم از انتشار گاز دی‌اکسید کربن صرفه‌جویی شده است.

علاوه بر اثرات مثبت زیست‌محیطی، تحقیقات دانشگاه فناوری آیندهوون نشان داده است که مسابقه زباله‌های الکترونیکی منجر به تغییر مثبت در رفتار و آگاهی بیشتر دانش‌آموزان از بازیافت زباله به‌ویژه ضایعات الکترونیکی می‌شود.

طبق وب‌سایت کمپین، بیش از نیمی از کل زباله‌های الکترونیکی در هلند بازیافت نمی‌شود و این در حالی است که این زباله‌ها منبع هدر رفته واقعی هستند؛ چراکه پر از مواد با ارزش هستند. یک تلفن قدیمی، ساعت زنگ‌دار، چاپگر خراب یا پخش‌کننده دی‌وی‌دی را می‌توان از طریق بازیافت به شیء جدیدی تبدیل کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true