×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برپایی ۴ پایگاه کنترل فشارخون در ورودی‌های حرم رضوی

به گزارش «چشم شهر»، دکتر ناصر سرگلزایی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در خراسان رضوی، چهار پایگاه پایش سلامت ویژه غربالگری و اطلاع‌رسانی فشار خون در ورودی‌های حرم مطهر رضوی دایر شد.
وی با تأکید بر مشارکت خادم‌یاران سلامت همکار با مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در انجام این طرح در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) گفت: سه کارشناس پزشکی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر از روز گذشته در این پایگاه‌ها حضور دارند و فشار خون مراجعین بالای ۳۰ سال را کنترل می‌کنند.
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این چهار پایگاه کنترل فشار خون تا ۱۸ تیر سال جاری در ورودی‌های حرم مطهر رضوی برپا خواهند بود، افزود: اطلاعات میزان فشار خون زائران و مجاوران مراجعه‌کننده به این پایگاه‌ها در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ثبت می‌شود. همچنین به مراجعینی که نیاز به درمان و پیگیری‌های بعدی دارند از طریق این سامانه پیامک ارسال می‌شود تا به مراکز درمانی مشخص مراجعه کنند.
گفتنی است، فشار خون بالا، بیماری شایعی است که منجر به آسیب اندام‌های حیاتی مثل قلب، مغز، کلیه و چشم می‌شود. طرح ملی بسیج کنترل فشار خون با هدف شناسایی، کنترل، اطلاع‌رسانی و ارجاع موارد به پزشک در اقصی نقاط کشور در حال انجام است.
بسیاری از افراد سال‌ها مبتلا به فشار خون بالا هستند، بدون اینکه از بیماری خود مطلع باشند. بیشتر اوقات این بیماری علامتی ندارد، اما وقتی فشار خون بالا بدون درمان بماند به شریان‌ها و اعضای حیاتی بدن آسیب می‌رساند. به همین دلیل فشار خون اغلب به قاتل خاموش شناخته می‌شود.
کم تحرکی، مصرف زیاد نمک، استفاده از روغن‌های جامد و اشباع شده و استرس‌های روزانه از عوامل ایجاد و شیوع فشار خون بالا به شمار می‌آید./آستان نیوز

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true