×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از “موشک رعد۵۰۰ ” و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌برها

به گزارش «چشم شهر» و به نقل از سپاه نیوز، آیین بازدید از خط تولید و رونمایی از موشک رعد۵۰۰ با موتور کامپوزیتی “زهیر” و موتور کامپوزیتی فضایی “سلمان” با نازل متحرک به‌عنوان نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌برها، امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش؛ با نمایش موشک چابک رعد۵۰۰، از نسل جدید پیشران‌ها با بدنه غیرفلزی و کامپوزیت رونمایی شد.

 

استفاده از فناوری بدنه‌های الیاف کربن قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای ۳هزار درجه سانتی‌گراد و دستیابی به موشک‌های بسیار سبک را فراهم می‌کند.

 

موشک رعد۵۰۰ از موشک‌های نسل جدید است که در مقایسه با موشک فاتح۱۱۰ با بدنه فولادی، با یک‌دوم وزن، اما  از افزایش ۲۰۰ کیلومتر برد برخوردار می‌باشد.

 

همچنین نیروی هوافضای سپاه امروز از موتورهای موشک با نازل متحرک رونمایی کرد که ترکیب دو دستاورد بزرگ “بدنه کامپوزیت” و “نازل متحرک” در موشک، امکان استفاده از موتورهای سوخت جامد را در خارج از جو فراهم کرد.

 

با دستیابی به این موفقیت، ساخت ماهواره‌برهای سبک سوخت جامد، موشک‌های زمین به زمین با سطح مقطع راداری کم و مانورپذیرکردن موشک‌ها به‌منظور عبور از سپر موشکی و کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و کاهش پیچیدگی در تولید و نهایتاً جهش نسلی در موشک‌ها فراهم شد.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true