×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فعالیت بیش از ۳۳ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات شهرستان مشهد

به گزارش «چشم شهر»، سید محمد رضا هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اعلام افزایش۳۷ درصدی شعب اخذ رای  در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نسبت به انتخابات دوره قبل،  شعب اخذ رای در شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان از  ۱۱۰۹ شعبه به ۱۵۲۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

معاون استاندار و فرماندار مشهد افزود: از مجموع ۱۵۲۰  شعبه اخذ رای  پیش  بینی شده، تعداد ۱۳۹۴ شعبه ثابت و ۱۲۶ شعبه سیار هستند.
وی اظهار داشت: از مجموع ۱۵۲۰ شعب اخذ رای، تعداد ۴۶۸ شعبه ویژه برداران، ۴۷۴ شعبه ویژه خواهران و ۵۷۸ شعبه بصورت مشترک در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان مشهد و کلات عنوان کرد:  از مجموع ۱۳۹۴ شعبه ثابت، تعداد ۹۶۷ شعبه  مستقر در مدارس، ۳۱۱ شعبه در مساجد،  ۳۱ شعبه در ادارات، ۲۳ شعبه در دانشگاه ها، ۱۷ شعبه در حسینیه ها،  ۱۲ شعبه در کتابخانه ها و فرهنگسراها، ۸ شعبه در اماکن درمانی و بیمارستانی ، ۸ شعبه در اماکن ورزشی و ۱۷ شعب مستقر در سایر اماکن می باشند.

سیدمحمد رضا هاشمی تعداد افراد واجد شرایط رای در شهرستان مشهد را ۲ میلیون ۳۷۰ هزار نفر اعلام نمود و تصریح کرد: ۱۲۳ هزار نفر از این تعداد رای اولی ها هستند.

معاون استاندار و فرماندار مشهد خاطر نشان ساخت :  از مجموع ۵۳۶ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده، تاکنون ۷۴نفر انصراف داده اند، ۱۱ نفر حوزه انتخابیه خود را تغییر داده اند، ۵ نفر ورود به این حوزه انتخابیه داشته ایم و در حال حاضر ۳۰۵ نفر به عنوان نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های مشهد و کلات در حال فعالیت تبلیغاتی می باشند.

وی بیان کرد: انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی بصورت نیمه الکترونیکی برگزار می شود و فقط فرایند شمارش آرا بصورت دستی می باشد.

هاشمی افزود: در این دوره از دستگاه احراز هویت(ترمینال مجری) در بحث تشخیص و استعلام هویت افراد استفاده می شود.

فرماندار مشهد نیز در ادامه از افزودن لایه شعب اخذ رای به سامانه هوشمند نقشه شهر مشهد خبر داد و در  این رابطه اظهار داشت: این نرم افزار با همکاری شهرداری مشهد به منظور سهولت دسترسی شهروندان به نزدیکترین مکان و شعب اخذ رای راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true