×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
«مشهد، بینالود و قوچان» همچنان در وضعیت قرمز کرونا

به گزارش «چشم شهر» به نقل از فارس، حمیدرضا رحیمی در خصوص آخرین وضعیت شیوع و تعداد افراد مبتلا به کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شهرستان‌های مشهد، بینالود، قوچان همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و شهرستان‌های درگز، چناران، خواف، کاشمر و خلیل آباد وضعیت شیوع کرونا نارنجی است.

وی با بیان اینکه این شهر همچنان در وضعیت قرمز است، بیان کرد: شهرستان‌های کلات، سرخس، باخرز، تایباد، بردسکن در وضعیت زرد قرار دارند.

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آخرین وضعیت آمار بستری‌های مربوط به کرونا گفت: خوشبختانه این آمار در حال حاضر نسبت به اوایل ماه جاری روندی کاهشی داشته است و هم‌اکنون با کاهش ۵۰ درصدی، روزانه تعداد ۱۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا را بستری می‌کنیم.

رحیمی ادامه داد: تعداد آمار افراد متوفی از کرونا نیز در چند روز اخیر از روندی کاهش برخوردار بوده است.

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تشکر از مردم به خاطر توجه به پروتکل‌های بهداشتی، این موضوع را علت روند نزولی آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا عنوان کرد و افزود: خوشبختانه نزدیک به ۱۰۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند، آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی منجر به روند نزولی این آمار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ۷۵ تا ۸۰ درصد مردم به همین شکل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، وضعیت تثبیت می‌شود و می‌توانیم در خصوص روند مهار این بیماری در هفته‌های پیش رو امیدوار باشیم.

رحیمی تاکید کرد: اگر مردم مانند هفته‌های گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، از ماسک استفاده نکنند و نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگاری کرده، در اجتماعات حاضر شوند، یقینا دوباره به وضعیت بغرنجی که در اوایل ماه جاری داشتیم، باز می‌گردیم، همچنین، تعداد بستری‌ها دوباره روزانه به ۲۰۰ نفر می‌رسد و تعداد آمار فوتی‌ها نیز رشد می‌کند.

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دیگر نتایج عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خستگی و فرسودگی کادر درمان عنوان کرد و به مردم توصیه کرد که همچنان از ماسک استفاده کنند، همچنین، ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با انجام صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی مطابق با شغل ‌و پیشه‌‌ای که دارند، نقش موثری در کاهش آمار مبتلایان و مهار و کنترل این بیماری داشته باشند‌.

رحیمی در خصوص حضور مردم در اجتماعات گفت: مردم باید تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شوند و از رفت و آمد غیرضروری اجتناب یا در ساعاتی که تردد‌ها کمتر است، کارهایی مانند خرید را انجام دهند.

وی در رابطه با موج سوم شیوع کرونا بیان کرد: طبق پیش‌بینی که وزارت بهداشت و درمان برای کل کشور انجام داده یک موج سوم در فصل پاییز خواهیم داشت، اما میزان شدت آن به نحوی عملکرد مردم و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتباطی تنگاتنگ دارد و چه بسا با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم وارد موج سوم نشویم.

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اما اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات را رعایت نکنند یا مسافرت‌ها را دوباره شروع کنند، تمام این موارد عامل انتقال می‌شود و یقینا شاهد افزایش دوباره آمار مبتلایان و در پی آن افزایش مرگ و میر حاصل از کرونا خواهیم بود.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true