×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عدم اعمال قانون برای ساکنان مشهد که پلاک غیر بومی دارند/ کاهش ۸۳ درصدی ترددهای درون شهری

به گزارش «چشم شهر»، سرهنگ حمید رضا دهنوی اظهار کرد: از روز شنبه، یک آذر، در مبادی ورودی شهرهای با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد به مدت دو هفته اعمال محدودیت‌های تردد، آغاز شد و بر این اساس ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع و اگر خودرویی در مسیر مبادی ابتدایی شهر قرار گیرد، در هر ۲۴ ساعت، یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

وی افزود: همچنین ورود خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی نیز ممنوع اعلام شد و اگر خودرویی در مسیر مبادی ابتدایی این شهرها قرار گیرد، در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص نحوه تردد آن دسته از خودروهای دارای پلاک غیر بومی که دارندگان آنها ساکن مشهد هستند، توضیح داد: در طی روز ابتدا این خودروها توسط همکاران ما به صورت میدانی کنترل می‌شوند، در صورت اینکه ثابت شود، محل سکونت یا محل کار مالک خودرو در مشهد است، پلاک‌های غیر بومی، اعمال قانون نخواهند شد در غیر این صورت اگر مشخص شود که مالک خودرو مسافر است، یقینا خودرو مذبور به مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون خواهد شد.

دهنوی با بیان اینکه برای خودروهای دارای پلاک غیر بومی که صاحبان آنها ساکن مشهد هستند توسط دوربین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی موجود در سطح شهر جریمه ثبت نمی‌شود، ادامه داد: بعد از اینکه همکاران ما مدارک دارنده خودرو مبنی بر اینکه وی ساکن مشهد است را بررسی کردند، تردد خودرو‌ها با پلاک غیر بومی منعی ندارد و توسط دروبین‌های موجود در سطح شهر برای این دسته از خودروها در طی روز جریمه صادر نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: هر خودرویی با هر نوع پلاکی چه شهر مشهد و چه شهرستان‌ها در صورتی که از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد در سطح شهر تردد کند،توسط دوربین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی رصد و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

وی در خصوص میزان مشارکت مردمی در رعایت طرح محدودیت‌‌ تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در سطح شهر بیان کرد: خوشبختانه شنبه شب هفته جاری که اولین شب اجرای این طرح بود، شاهد کاهش ۶۷ درصدی تردد‌ها نسبت به زمان مشابه آن در هفته گذشته بودیم، همچنین در یکشنبه و دوشنبه شب شاهد کاهش ۸۰ درصدی تردد‌ها نسبت به هفته قبل بودیم اما در شب سه شنبه آمار کاهش ترددها در سطح شهر به حدود ۸۳ درصد رسید/فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true