×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کاندیداهای اصولگرا به نفع رئیسی کناره‌گیری می‌کنند/ اختلاف اصلاح طلبان بر سر انتخاب ظریف یا جهانگیری

حمید رضا ترقی در گفت‌و‌گو با «چشم شهر» پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: ائتلاف در درجه نخست باید بر مبنای نگاه واحد نسبت به مسئولیت سنگین دولت و ریاست جمهوری صورت پذیرد، نگاه به ریاست جمهوری بایستی بر اساس مبانی مطرح شده توسط رهبری که نگاه تکلیف گرایانه، مبتنی بر توانمدی و آمادگی برای پذیرش این مسئولیت است، باشد.

 

وی افزود: اگر فرد هدف خود را برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری مطرح شدن در افکار عمومی و سیاسی بداند، نمی‌تواند زمینه ائتلاف را فراهم کند.

 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: افرادی بایستی وارد کارزار ریاست جمهوری شوند که ویژگی‌های مورد نظر رهبری را دارا بوده و توانایی قبول مسئولیت داشته باشند، اگر فردی ویژگی‌های عقلانی و الزامی برای پذیرش مسئولیت در کشور ما را دارا است، باید خود را در معرض آراء مردم قرار دهند.

 

ترقی با بیان اینکه کاندیدا ریاست جمهوری باید برای مشکلات عدیده در عرصه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برنامه داشته باشد، اعلام کرد: کسی که راه حلی برای برون رفت مشکلات مردم به ذهنش نمی رسد و یا خود می‌داند با راه حل‌های مدنظر نمی‌تواند پیچیدگی‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را حل و فصل نماید، نباید خود را برای پذیرش چنین مسئولیتی مطرح کند.

 

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شخص دوم کشور بعد از رهبری است و نمی‌شود فاصله بین این دو شخصیت فرسنگ‌ها باشد، گفت: نباید نگاه تمدنی و اسلام شناسی، تقوا و پرهیزکاری رهبری با نگاه رئیس جمهور فاصله داشته باشد؛ ما باید شخصی را برای جمهوری اسلامی انتخاب کنیم که حداقل فاصله کمی با رهبری داشته باشد که هم سویی و همگرایی، موجبات حرکت نظام به سمت اهداف خود را مسیر نماید، اگر این معیارها مورد توجه قرار گیرد ائتلاف کار ساده ای است.

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مجموعه‌های سیاسی می‌توانند به راحتی بر روی یک فرد با چنین ویژگی‌هایی منسجم و متحد شوند و زمانی که یکی از افراد به پیروزی رسید و در انتخابات موفق شد، در حرکت و فعالیت خود از سایر نیروها در خدمت رسانی استفاده کنند.

 

ترقی در مورد گزینه‌های مطرح شده در جبهه اصولگرایی بیان کرد: قرائن حاکی از آن است که تمامی گزینه‌های مطرح در جبهه اصولگرایی آمادگی دارند تا به نفع حجت الاسلام رئیسی کنار بروند، اگر رئیسی ورود در عرصه رقابت را بپذیرد، بسیاری از گزینه‌های اصولگرایی آمادگی کمک به وی دارند و هم در دولت کنار او باشند و در فعالیت‌های انتخاباتی به نفع رئیسی اقدام نمایند.

 

وی ادامه داد: بجز حجت الاسلام رئیسی، امکان کمتری برای کنارگیری کاندیداها به نفع دیگری وجود دارد، این اقدام نشان دهنده آن است که سایر کاندیداها متقابلا در یک صف قرار داشته و این موجب می‌شود رقابت قدری نگران کننده باشد.

 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در مورد کانیداتوری احتمالی لاریجانی اظهار کرد: لاریجانی تاکنون در جبهه اصولگرایی تعریف شده است ولی نقدهایی نسبت به عملکرد وی وجود دارد؛ گفته‌هایی مبنی بر نامگذاری لاریجانی خارج از جبهه اصولگرایی شنیده نشده است.

 

ترقی ادامه داد: طمع اصلاح طلبان و تلاش آن‌ها برای اینکه لاریجانی در بین خود به عنوان گزینه مطرح کنند، اشتباه بوده چرا که مواضع و دیدگاه‌های لاریجانی تاکنون اصولگرایانه بوده است.

 

وی اعلام کرد: یکی از تئوری‌های اصلاح طلبان که توسط حجریان مطرح می‌شود، استفاده از نامزدهای اجاره‌ای است، همینکه لاریجانی را به عنوان کاندیدا اصلاح طلبان مطرح می‌کنند برای این است که خود را در قدرت ماندگار کنند، حتی آن‌ها روحانی را نامزد اجاره‌ای خود می‌دانند.

 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: اصلاح طلبان معتقد هستند که کاندیدا ما باید فردی اصلاح طلب باشد، از همین رو بر اساس گفتمان اعلام شده، به دنبال مطرح کردن ظریف هستند؛ در این راستا اختلافاتی با کارگزاران به وجود آمده چرا که آن‌ها به دنبال مطرح کردن جهانگیری می‌باشند، از همین رو تاکنون اصلاح طلبان به وحدتی نسبت به گزینه واحد نرسیده‌اند.

گفت‌وگو از: مریم غزل‌باش

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true