×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجازه مهندسی در انتخابات را نمی‌دهیم/ لیست شورای شهر با افراد متخصص بسته می‌شود

به گزارش «چشم شهر»، حمید رضا ترقی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: انتخابات این دوره صحنه رقابت میان جریان انقلابی و غیر انقلابی، جریان غرب گرا و هویت دوست، منتظران به گشایش اقتصادی از جانب غرب و پیروان خنثی سازی تحریم ها و جریان بدون شناسنامه و جریان‌های شناسنامه دار است.

وی افزود: انتخابات این دوره نقش بسیار مهمی در تغییر سرنوشت کشور و گره گشایی در حل مشکلات مردم دارد و همه کسانی که به عرصه رقابت وارد می‌شوند، در تلاش‌اند با ارائه برنامه در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند.

نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: توصیه می‌شود در چنین شرایطی نیروهای انقلاب از اختلاف‌های دورنی بپرهیزند و بیشتر به تلاش‌ها و فعلالیت‌های رقیب اصلی خود توجه کنند.

ترقی بیان کرد: انقلابی‌نما‌ها و مدعیان انقلابی که همه وقت و فضای رسانه‌ای خود را به تفرقه افکنی و تخریب نیروهای درون جریان انقلاب صرف کرده و از رقیب اصلی غفلت کردند، فاقد بصیرت و دور اندیشی هستند.

نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی با گستردن چتر خود می‌تواند از ظرفیت نیروهای انقلاب که می‌توانند در انتخابات و تحولات نقش آفرین باشند، حمایت کند.

ترقی بیان کرد: متاسفانه فرهنگی در خراسان رضوی و مشهد وجود دارد که نیروهای سیاسی عمدتا وقت خود را صرف تنگ نظری و خود زنی که ناشی از قدرت طلبی است، می‌کنند؛ این در حالی است که بسیاری از استان که در عرصه اجرایی و مسئولیت‌های مهم کشور موفق بودند، تمام تلاش خود را صرف انسجام و وحدت برای گرفتن امکانات برای استان خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این فرهنگ در خراسان رضوی موجب شده بسیاری از نیروهای نخبه و ارزشمند در استان‌های دیگر بدرخشند، گفت: تنگ نظری مانع بهره‌مندی از نیروهای استانی و بومی در مسئولیت اجرایی می‌شود.

نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نیروهای انقلاب باید دست به دست هم دهند تا کشور را از وضع موجود، که نارضایتی عمومی را پدید آورده نجات دهند، بیان کرد: تلاش ما این است شورای ائتلافی که به وجود می‌آوریم، وضعیت تصمیم سازی در مورد انتخابات را نسبت به گذشته تغییر دهد.

 

ترقی ادامه داد: اگر در چند دوره گذشته انتخابات تنها ۴ یا ۵ نفر تصمیم سازی داشته و لیست تهیه می‌کردند، ولی امروز ۱۰۰ برابر بیشتر، افراد متخصص جمع  می‌شوند و نسبت به انتخابات و پیشنهادات در لیست تصمیم گیری می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر در گذشته یک یا دو جناح سیاسی در انتخابات نقش داشتند ولی امروز بالغ بر ۳۵ تشکل سیاسی و بالغ بر ۱۰ تشکل فرهنگی و اجتماعی با نفوذ در تصمیم سازی ایفای نقش می‌کنند.

نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: تلاش ما این است که برای اولین بار ترکیب پیشنهادی شورای شهر، ترکیبی تخصص محور، متخصص در کمیسیون‌های مختلف و دارای برنامه فکر و تدبیر شده توسط کارشناسان مدیریت شهری باشد؛ این در حالی است که در هیچ دوره‌ای مشاهده نشده لیستی ارائه شود که ملاک شاخص محوری، تخصص شورای شهر و برنامه ۴ ساله توسط تشکیلاتی تهیه شود.

وی اظهار کرد: امروز با توجه به نیاز مردم، آسیب شناسی از وضعیت شهر و نگاهی که به شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام داریم، برنامه مدونی با همت ۴۰ نفر از متخصصین مدیریت شهری تهیه شده که همراه با لیست پیشنهای شورای ائتلاف به مردم ارائه می‌دهیم.

نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی در مورد فرآیند رسیدگی به صلاحیت نامزدها اعلام کرد: در گذشته معمولا لیستی توسط مجموعه یا تشکلی تهیه می‌شد و در جهت ارزیابی فرد دقت صورت نمی‌گرفت، اما امروز طی فرآیند بررسی صلاحیت هر نامزد ۱۰ گام طراحی شده که باید از فیلتر‌های مختلف عبور کند تا رای لازم برای معرفی به مردم را کسب نماید.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از داوطلبان ثبت نام کرده در فرمانداری برای انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد، به سایت شورای ائتلاف مراجعه کرده و اعلام آمادگی کرده که از این فرایند به مردم معرفی شوند؛ این نشانه اعتماد منتخبین و مردم به این شوراست که توانسته چنین جمع قابل توجهی از افراد کارامد و متخصص را همراه خود کند.

ترقی با اذعان اینکه اجازه مهندسی در تصمیم سازی به هیچ جریانی در داخل ائتلاف را نمی‌دهیم،‌ گفت: تحت تاثیر افرادی که با برخی ارتباط گیری‌ها در صدد تغییر مسیر انتخاب صحیح و سالم که بر اساس شایسته سالاری است، قرار نگرفته و اجازه نمی‌دهیم فعالیت انتخاباتی به سمت سیاسی کاری سوق یابد.

 

نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: در مورد انتخابات ریاست جمهوری سیاست ما تبعیت از نظر اجماع کلی در تهران است، اولیت همه تشکل‌ها در رابطه با انتخابات این است که حجت الاسلام رئیسی مسئولیت را بپذیرد؛ در شرایطی که وی قبول مسئولیت نکند، تصمیم دیگری با جمع بندی شوراهای ائتلاف و وحدت در تهران اخد می‌شود.

وی در پایان گفت: در صدد هستیم جمع ۱۰۰ هزار نفری در استان از نیروهای انقلاب در بانک اطلاعاتی خود جمع آوری نماییم.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true