×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در خراسان رضوی

به گزارش «چشم شهر»، براساس این اطلاعیه، طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز تا یکشنبه هفته آینده استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی و جریانات مرطوب شمالی قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابرناکی، وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و همچنین افزایش شدت وزش باد خواهد بود.

 

وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و احتمال آبگرفتگی و سیلاب بخصوص در مناطقی از شمال، غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود. همچنین وزش باد شدید موقتی توأم با گردوخاک، با احتمال بروز خسارت در مناطق بادخیز استان بخصوص در نواحی جنوبی و مرکزی استان خواهیم داشت.

 

در این اطلاعیه توصیه شده است که به نکاتی همچون انجام تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و… ، عدم انجام عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی، خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها بویژه رودخانه‌های فصلی  توجه شود.

 

همچنین بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی هوای امروز و فردای مشهد صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دمای هوای مشهد برای امروز و فردا ۳۴ درجه خواهد بود.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true