×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سهمیه‌بندی بنزین از فردا، دروغ است/ از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده نمی‌کنیم

به گزارش «چشم شهر»، بیژن زنگنه صبح امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران اظهار کرد: گفته‌هایی مبنی بر سهمیه‌بندی بنزین و احتمال آغاز این فرآیند از فردا مطرح شده است که بنده این گفته‌ها را دروغ است و در آینده توضیح بیش‌تری در این باره اعلام می‌کنم.

 

زنگنه با بیان اینکه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های جدید، فعالیت در نظر گرفته شده است، گفت: هدف این است که در کنار تعریف فعالیت و پروژه، به مشکلاتی همچون عدم توجه به نوسانات نرخ ارز در قراردادهای گذشته نیز رسیدگی شود؛ وزارت نفت و زیرمجموعه‌های آن علاقه‌مند به برقراری فعالیت با شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها است.

 

وی با تاکید بر اینکه تداوم سرمایه گذاری برای بقای این مراکز اهمیت بالایی دارد، گفت: با وجود اینکه ظرفیت شرکت‌های دانش بینان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های داخلی بیش از تقاضای کشور است، تلاش ما استفاده از توان و ظرفیت داخلی است.

 

زنگنه در خصوص صحبت‌های دو کشور منطقه پیرامون خروج ایران از بازار نفت و جایگزینی دو کشور منطقه بجای ایران، کشور گفت: صفر کردن صادرات نفت ایران آرزوی آمریکایی‌هاست اما این آرزوی واهی بدون نتیجه است، ایران به هیچ عنوان از نفت به عنوان ابزار و وسیله سیاسی استفاده نکرده است، ما برای خنثی کردن توطئه دشمن که نوک پیکان آن قضیه نفت است، به همدلی و همراهی مردم نیاز داریم.

 

وزیر نفت در مورد تکمیل طرح‌های پتروشیمی اعلام کرد: اقدامات حائر اهمیتی در این باب صورت پذیرفته است، در سال ۹۸ و ۹۹ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، ۱۸ طرح جدید پتروشیمی نهایی می‌شود و تولید محصولات پتروشیمی کشور از ۲۷ میلیون تن به بیش از ۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید که این موضوع به معنای درخواست خدمات مهندسی و کالا از سوی صنعت نفت به تولیدکنندگان داخلی است.

 

وی از امضای قرارداد در طرح‌های الگوی جدید قراردادهای نفتی همچون میدان‌های سپهر، جفیر، آبان، پایدار غرب، پایدار شرق و چشمه‌خوش خبر داد و گفت: با ادامه افزایش تولید گاز در بخش‌های بالادستی از محل صرفه‌جویی سوخت مایع تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان در طرح‌های گازرسانی روستایی و شهری کشور هزینه شده و براساس برنامه‌ریزی شرکت گاز ملی ایران قرار است روزانه ۹ تا ۱۰ روستای کشور به شبکه گازرسانی متصل شود.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true