×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پیش‌بینی بازار ارز در آینده نزدیک

به گزارش «چشم شهر» به نقل از ایسنا، یک صراف اظهار کرد: امروز قیمت فروش دلار در صرافی‌ها ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان است که نسبت به روز قبل تقریبا ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش یافته و نرخ دلار در بازار آزاد نیز وارد کانال ۲۶ هزار تومان شده است.

 

این فعال بازار ارز ادامه داد: برای بررسی تاثیر روی کارآمدن دولت جدید بر بازار باید منتظر ماند تا تیم اقتصادی دولت تعیین و سیاست‌ها اعمال شود؛ فعلا تشخیص این موضوع زمان می‌برد.

 

وی گفت: رئیس جمهور جدید گفته است که در دولتش سیاست‌های خارجی و تعامل با سایر کشورها مد نظر قرار می‌گیرد و گفته‌هایی مبنی بر آغاز دوباره مذاکرات درباره احیای برجام مطرح می‌شود که با این حساب می‌توان پیش بینی مناسبی از آینده بازار ارز داشت و احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار در آینده نزدیک وجود دارد.

 

این صراف بیان کرد: تمام فاکتورهای سیاسی بر قیمت ارز تاثیر می‌گذارد و هر چه اخبار سیاسی مثبت‌تری منتشر شود، بر روند مثبت بازار و کاهش قیمت‌ها موثر است.

 

وی درباره خواسته‌های صرافان از دولت جدید گفت: اولین خواسته ما همانند سایر صنوف این است که در تصمیم گیری‌های فنی و حرفه‌ای حوزه خود استقلال داشته باشیم. همچنین، در زمینه مسائل ارزی و تصمیم گیری‌های دولت برای آن‌ها یک نماینده از صنف صرافان حضور داشته باشد، زیرا بسیاری از تصمیمات مرتبط با صرافی‌ها غیرکارشناسی است.

 

این فعال بازار ارز افزود: یکی دیگر از خواسته‌های ما این است که روند صدور مجوز برای صرافی‌ها و تمدید آن تسهیل شود، زیرا بخشنامه‌های درنظر گرفته شده در این زمینه سختگیرانه است و حدود ۲۴ میلیارد تومان سرمایه برای تاسیس صرافی لازم است که با این حجم بالا صراف‌ها در شهرستان‌ها نمی‌توانند وارد این حرفه شوند و بدین ترتیب بخشی از صرافی‌های بانک مرکزی حذف می‌شود.

 

وی بیان کرد که هر چه هزینه‌های تاسیس صرافی بالا برود، هزینه‌های مشتریان برای دریافت خدمات نیز افزایش پیدا می‌کند که باید اصلاحاتی در قوانین تاسیس صرافی‌ها صورت بگیرد. همچنین، دولت جدید باید هر چه زودتر قوانین مربوط به رمزارزها را تدوین و اجرا کند تا تدابیری در نظر گرفته شود که مبادلات رمزارزها در صرافی‌های مجاز و رسمی بانک مرکزی صورت بگیرد تا مردم از خطرات کلاهبرداری در امان باشند.

 

این فعال بازار ارز در پایان قیمت خرید و فروش دلار در صرافی‌ها را به ترتیب ۲۵ هزار و ۱۷۵ تومان و ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت خرید و فروش یورو در صرافی‌ها نیز معادل ۲۹ هزار و ۵۴۰ تومان و ۳۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true