×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تجلیل از افتخار فوتبال خراسان «خداداد عزیزی»/ نامگذاری ۸ آذر به نام روز فوتبال خراسان پیشنهاد شد

به گزارش «چشم شهر»، سیدعبدالله ارجایی در مراسم تجلیل از ورزشکار مشهدی و حماسه‌ساز ملبورن “خداداد عزیزی” اظهار داشت: کسانی که در عرصه علوم استراتژیک در دنیا فعال هستند، موضوعاتی چون اقتصاد، علم، زور بازو، تسلیحات نظامی، فرهنگ، رسانه و را منبع قدرت می‌دانند.

 

وی افزود: واقعیت این است که سرمایه انسانی منبع اصلی قدرت است؛ انسان‌ها هستند که برای خانواده، محله، شهر و کشور خود قدرت آفرین هستند و بعد از قدرت لایزال الهی و معنویت چیزی جز انسان نمی‌تواند منبع قدرت باشد.

 

شهردار مشهد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کار فرهنگی و تربیتی فقط با استدلال و استنتاج نیست بلکه شوق به قله‌ها و تهییج می‌خواهد، قله‌ها را مشخص کنید، مردم در دامنه‌ها حرکت می‌کنند» خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم نیروی انسانی را تقویت کنیم، باید تهییج مردم به سمت قله‌ها را فراهم کنیم. حضرت امام فرمودند که مظهر قدرت جمهوری اسلامی ایران شهدا هستند بنابراین اگر امروز فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج و خانواده شهدا را تکریم کنیم، مردم در این راستا گام برمی‌دارند.

 

ارجایی بیان کرد: برای رشد در حوزه نیروی انسانی باید قله‌ها را شناسایی، معرفی، تجلیل و تکریم کنیم. بسیار خوشحال هستم که درعرصه فوتبال که امروز به عنوان یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح می‌شود، در استان و شهری زندگی می‌کنیم که افراد شاخص زیادی دارد.

 

وی اضافه کرد: همه ما قبول داریم که خداداد عزیز همه ما است، خدادادی که در استان، کشور و دنیا تک است و همه با غرور آفرینی‌های او افتخار کردیم، با گل‌های او شاد شدیم و با ناراحتی‌های او گریه کردیم و امروز به او افتخار می‌کنیم زیرا افتخار فوتبال خراسان خداداد عزیزی است و خوشحال هستیم که او را داریم و محکم پای کشور، وطن، انقلاب و مردم ایستاده و امروز مردم به او احترام می‌گذارند و او نیز عاشق مردم است.

 

شهردار مشهدمقدس با اشاره به اهمیت هشت آذر گفت: پیشنهاد من به هیئت فوتبال استان و شورای اسلامی شهر مشهد این است که تلاش کنند تا روز هشت آذر به عنوان روز فوتبال خراسان نامگذاری شود.

 

خداداد عزیزی یکی از نمادهای شهر مشهد است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از نمادهای شهر مشهد خداداد عزیزی است گفت: یکی از تکالیف شهرداری مشهد این است که از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی برای افزایش تعلق اجتماعی مردم به شهر مشهد استفاده کند.

 

مهدی ناصحی افزود: خداداد عزیزی نماینده یک نسل تکرار نشدنی در فوتبال ایران و کسی است که با همراهی دوستان خود حماسه ای را رقم زد که امروز می‌توانیم به سادگی به جام جهانی صعود کنیم.

 

وی تصریح کرد: در آن برهه تاریخی با وجود فشارهای متعددی که از جانب افکار عمومی و اتفاقات استرالیا رخ داد، اتفاقاتی بی نظیری رقم خورد و این اتفاق به عنوان یک عنصر هویت بخش تاریخی مدنظر است.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه آنچه امروز خداداد را زنده نگه داشته فقط فوتبال نیست خاطرنشان کرد: اخلاق، صداقت، پاکی و صافی، معرفت و مشتی گری خداداد او را زنده نگه داشته است؛ اینکه کسی در اوج خود را حفظ کند، نشان از سطح روحی و معنوی بالای فرد دارد.

 

از زمین چمن پارک ملت تا افتخار آفرینی در ملبورن

خداداد عزیزی در مراسم تجلیل از ورزشکار مشهدی و حماسه ساز ملبورن «خداداد عزیزی» اظهار داشت: ۲۴ سال از این اتفاق می‌گذرد اما تاکنون چنین مراسمی در مشهد برگزار نشده بود از شهردارمشهد که چنین اتفاقی را رقم زدند تشکر می‌کنم.

 

وی افزود: در مشهد نسبت به پیشکسوتان عزت و احترام زیادی نمی‌شود به همین دلیل از این اتفاق بسیار شگفت زده شده‌ام و بسیار تشکر می‌کنم. متاسفانه فوتبال خراسان جایگاهی در کشور ندارد و بسیار بد است که تنها یک تیم شخصی در این استان وجود دارد و خراسان یک تیم در رده ملی ندارد.

 

حفظ شان اسطوره‌‌ها اقدام بسیار خوبی است

در ادامه اسماعیل شجیع پیشکسوت فوتبال گفت: از اینکه اسطوره فوتبال ایران، برنده توپ طلای آسیا و بازیکن مردمی و بزرگ شده از زمین‌های خاکی مناطق محروم را تکریم می‌کنیم، بسیار خوشحال هستم؛ زیرا حفظ شان اسطوره‌ها اقدام بسیار خوبی و مهمی است.

 

وی با اشاره به نخستین دیدار با خداداد عزیزی در زمین پارک ملت اضافه کرد: خداداد عزیزی را یکی از مربیان شهرداری مشهد به نام عباس حامد پروانه به ما معرفی کردند؛ ایشان اولین بازی خود را در پارک ملت آغاز و در تیم متعلق به شهرداری مشهد بازی کرده است که تمامی این اتفاقات نشان دهنده پیونده ناگسستنی ایشان با شهرداری است و امیدوارم این پیوند ادامه دار باشد.

 

خداداد عزیزی افتخار خراسان است

در بخش دیگری از این جلسه قاسم زردکانلو پیشکسوت فوتبال استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در هشتم آذر ماه سالی که خداداد عزیزی گل خاطره انگیز خود را به ثمر رساند میلیون‌ها نفر در ایران با این گل شادی کردند که نشان دهنده قدرت فوتبال است و خداداد عزیزی یکی از افرادی است که به دلیل ایجاد شادی در قلب مردم تاریخ ساز شد و افتخاری برای خراسان است.

 

وی با تشکر از شهردار مشهد بابت برگزاری جلسه تکریم اسطوره فوتبال خراسان، ادامه داد: ما باید به این باور برسیم که خراسان بزرگ دارای توانمندی‌های زیادی است و فوتبال آن می‌تواند در کشور الگو باشد، اما متاسفانه هم اکنون فوتبال خراسان در روزهای بدی به سر می‌برد.

 

زردکانلو با طرح این سوال که چرا فوتبال ما با وجود خداداد عزیزی، بادامکی و غیره چنین وضعیتی دارد، خاطرنشان کرد: همه این اسطوره‌ها فوتبال را از زمین‌های خاکی و بی آب و علف شروع کرده اند و خداداد عزیزی عصاره رنج فوتبال خراسان است؛ بنابراین درخواست می‌کنم نگاه جدی تری به این حوزه شود و شهردار مشهد علاوه بر کشتی به فوتبال نیز نگاه ویژه ای داشته باشد.

 

خداداد عزیزی پدیده بسیار روشن تاریخ فوتبال ایران

در ادامه رضا غیاثی داور پیشکسوت ایران اظهار داشت: در نخستین دیدار با خداداد عزیزی متوجه شدیم که پدیده بسیار روشنی در تاریخ فوتبال ایران متولد شده و متوجه بودیم که ایشان در میادین بزرگ دیده خواهند شد.

 

در پایان حسین بادامکی بازیکن سابق و مربی فوتبال ایرانی گفت: از مجموعه شهرداری مشهد بابت رقم خوردن چنین اتفاق خوبی و تکریم اسطوره‌های فوتبال استان تشکر می‌کنم و امیدوارم چنین جلساتی بیشتر برگزار شود و قدر پیشکسوتان خود را بدانیم. ما در ایران یک خداداد عزیزی داریم و امیدوارم در استان نیز قدر ایشان را بیشتر بدانیم و از پتانسیل ایشان در رشد و اعتلای فوتبال بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true