×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه مذاکرات برای رسیدن به توافق

به گزارش «چشم شهر»، نشست کمیسیون مشترک برجام با محور بررسی متون پیشنهادی ایران پس از یک ساعت و نیم پایان یافت.

 

نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر امروز با حضور روسای هیات‌های مذاکره کننده عضو با هدف بررسی متون پیشنهادی ایران، در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

 

بر اساس توافق طرف ها در این نشست قرار شد گفت‌وگوها در سطح کارشناسی و سیاسی ادامه یابد.

باقری: مانعی برای توافق نمی‌بینم

پس از پایان نشست علی باقری رییس هیات مذاکره کننده ایران گفت: «نشست کمیسیون برگزار شد و طرف های‌مذاکرات از جمله ایران دیدگاه ها و نظراتشان را بیان کردند. ایران هم تاکید کرد که مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع خودش که قبلاً بیان کرده با جدیت ادامه می دهد و اراده جدی برای ورود به مذاکرات دارد.»

 

او افزود: «در رابطه با دستیابی به توافق هم اگر زمینه های لازم فراهم شود، قطعا هیچ مانعی نمی بینیم.»

 

رییس هیات مذاکره کننده ایران درباره اینکه ایران پاسخ مستند و منطقی را دریافت کرد؟ اظهار کرد: “این موضوع باید در جلسه کارگروه ها بحث شود.”

 

باقری درباره کاهش شکاف ها گفت: «همین که طرفین اراده جدی برای استمرار مذاکرات دارند نشان می دهد که دو طرف می خواهند مواضع به هم نزدیک شود.»

 

مورا: همه طرف‌ها تا رسیدن به توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پایان جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده تأیید کردند که تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند.

 

مورا در خصوص روند فعلی مذاکرات وین تصریح کرد: «دیدگاههای مختلفی وجود دارد و ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاهها به یکدیگر تلاش می‌کنیم. چندین پیشنهاد مورد بحث قرار خواهد گرفت و آن‌چه که حائز اهمیت است، غلبه بر اختلافات است».

 

او همچنین در خصوص پیشنهاداتی که هیأت مذاکره‌کننده ایران به طرف‌های مقابل ارائه کرده نیز تأکید کرد: «در جریان مذاکرات تمامی طرف‌ها پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد و هرگونه پیشنهادی باید بر اساس آن چه که در ۲۰ ژوئن حاصل شد، باشد. ما در مذاکرات یک نقطه شروع داریم و با آنچه که در ژوئن گذشته به دست آمد، شروع می‌کنیم».

 

مورا با تأکید بر نقش آژانس در هرگونه توافقات آتی میان ایران و کشورهای دیگر گفت: «آژانس انرژی اتمی بخشی از هر توافقات آتی بین غرب و تهران خواهد بود».

 

هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام همچنین در خصوص جدیت‌ها طرف‌ها برای رسیدن به توافق گفت: «حس هدفمندی جدیدی در بین هیأت‌ها برای رسیدن به توافق وجود دارد. زمان در حال گذر است و حس فوریت بیشتر و بیشتر احساس می‌شود».

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true