×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انقلاب اسلامی، نهضتی برای انسان‌سازی و تعالی

به گزارش «چشم شهر»، امیر فریدنیا مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی– از انقلاب امپریالیستی ۱۷۸۹ فرانسه با هدف ایجاد آزادی‌های فردی و اجتماعی تا انقلاب مارکسیستی ۱۹۱۷ روسیه با هدف برقراری مساوات اقتصادی و ایجاد جامعه بی طبقه، بشر همواره در تکاپوی دستیابی به یک الگوی جامع تمدنی بوده تا برمبنای آن، جامعه‌ای به دور از پلیدی‌های نفسانی تشکیل شود و مظاهر ظلم و استبداد به تکثر و تعدد همیشه دیده نشود. با این حال، در تاریک‌ترین روزهایی که بشریت در دوگانگی استکبار غربی و استبداد شرقی گرفتار بود، گفتمان انقلاب اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور بر کالبد در حال احتضار بشر تابیدن گرفت و انقلاب ۱۹۷۹ ایران با هدف تربیت انسان الهی و تکامل معنوی به پیروزی رسید.

به همان میزان که فریاد اسلام‌خواهانه ملت ایران فراتر از یک انقلاب ملی و به‌عنوان مفرّی برای گرفتاری‌های ماتریالیستی بشر، دامنه تأثیرگذاری و جامعه مخاطبی از جوامع مختلف و کشورهای دور و نزدیک پیدا کرده است، این نیاز امروزه بیش از پیش احساس می‌شود که برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های والای اسلامی این نهضت، باید کوشید، ایمان داشت و فداکاری کرد. این نهال که در سال ۱۳۵۷ با مجاهدت‌های بی حد و حصر امت مسلمان ایران کاشته شد، با جانفشانی شهدای دفاع مقدس از آتش جنگ سخت نظامی محفوظ ماند و هم‌اکنون که به شجره طیبه نظام اسلامی تبدیل شده، باید با تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه جنگ نرم و جهاد تبیین از آن پاسداری کرد. جنگ امروز، جنگی چندجانبه و ترکیبی در تمامی عرصه‌هاست که باورهای مردم را نشانه رفته و به دنبال زخم زدن به ایمان مردم است.

در مقابل این هجمه فراگیر، عظمت حضور همدلانه مردم همواره نویدبخش استمرار حرکت نظام به سمت توسعه و تعالی بوده است. حقیقت آن است که ارکان این نظام در ۴۳ سال اخیر، هیچ‌گاه از سه وجه ایدئولوژی اسلامی، رهبری ولایت فقیه و مردم ولایتمداری افتراق و فاصله پیدا نکرده است. این ثبات بر آرمان‌ها در طول ایام نه تنها به کهنه شدن نهضت نینجامیده است بلکه صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب که نقشه راهبردی چهل سال دوم نظام در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی بود، سند روشنی از این واقعیت است که نهضتی که حضرت امام خمینی (ره) بنیان نهاد، پس از ۴۳ سال از تندبادهای سخت و تلاطمات مردافکن به سلامت گذشته و با تکیه بر انسان‌سازی و تربیت یک نسل انقلابی از جوانان آینده‌ساز کشور،  حرکت خود به سمت قله‌های پیشرفت و تعالی را با شتابی مضاعف دنبال می‌کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true