×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جشنواره امامت و مهدویت آغازی بر نقش آفرینی دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی است

به گزارش «چشم شهر»، محمد مهدی طهرانچی در آیین افتتاحیه نخستین “جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت” که امشب در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دانشگاه “امامت و مهدویت” را به عنوان موضوع محوری جشنواره انتخاب کرده و بدان پرداخته است، گفت: امامت و مهدویت دو بال هستند، امروزه در جهان غرب بحث یک پارچگی اجتماعی و جهانی سازی با مدل مد نظر خود مطرح است،‌ همچنین در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم که فرهنگ‌ها با یکدیگر ترکیب و تلفیق شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نمی‌شود در شرایط فراهم آمده هضم نشد،‌ مگر اینکه مدل بدیعی برای خود داشته باشیم؛ غرب مودت را “من دون الله” دنبال می‌کند و مدل بدیع ما “مودت فی القربا” است، ما در جهان شبکه‌ای هضم نمی‌شویم مگر “مودت فی القربا” را به عنوان پرچم داشته باشیم.

طهرانچی با اعلام اینکه ما به دنبال عنصر قرآنی مودت و یکپارچگی اجتماعی مسلمانان و غیر مسلمانان هستیم، تصریح کرد: ما در حال حاضر گرفتار مبانی فکری مسیحیت و گرفتار عملکرد یهودیت هستیم، در مبانی فکری مسیحیت نگاه ما به علم، مسیحیت زده است؛ دعوای گالیله و کلیسا بر آن چه که امروز در دانشگاه بدان می‌اندیشیم، حاکم شده است.

وی ادامه داد: نقد فکری مسیحیت باعث شده است که ما درگیر حاکمیت کلیسا در مقطعی بر علم و کلیسازدگی جریان علم‌ باشیم؛ دعوای تعارض علم و دین، استدلال علم و دین و گفت‌وگوی علم و دین برآمده از تفکر و دعوای کلیسا با دنیای علم است.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی‌با اعلام اینکه جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برای ما نگاه دوباره علمی است، خاطر نشان کرد: علمی که در ابعاد و ساختار مختلف ساخته شده، علم “رب العالمین” نیست، چرا که ذات آن در علوم انسانی مبتنی بر گزاره‌ها و سنت‌های الهی نبوده، از این رو لازم است نگاه قرآنی در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه قرآن به علم و ایمان یک پارچه است،‌ اذعان کرد: قول و رفتار الهی آیه است و باید به دنبال این تفکر باشیم؛ دانشگاه انقلابی نمی‌تواند تمدن ساز و موثر در خلق تمدن شود،‌ مگر اینکه به موضوع امامت و مهدویت مبتنی بر قرآن و عترت طرحی نو ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: از ۱۳ رجب همزمان با میلاد امام علی(ع) تا ولادت امام زمان(عج) جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی آغازی بر نقش آفرینی دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی با تمسک با امام هشتم(ع) است و این جشنواره در دوره آتی در کل کشور برگزار خواهد شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true