×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
گامی اثر گذار میان مشهد و یزد در حوزه گردشگری سلامت

به گزارش«چشم شهر»، فاطمه سلیمی در گفت‌گویی پیرامون گردهمایی جمعی از بانوان عضو شورای اسلامی شهر از سطح کشور، اظهار کرد: با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون بانوان مجلس، زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، غلامعلی حداد عادل، پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها، علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از فعالان حوزه بانوان نشست‌هایی در قالب سخنرانی، بیان دغدغه‌ها، تبادل تجربیات و بازدیدهای میدانی برگزار گردید.

وی در این جلسه با اشاره به مصداق جریان سازی زنان محله نوغان در کشور به عنوان الگویی همگانی در جامعه زنان، گفت: نقش، جایگاه و اهمیت زنان در جریان سازی و تاثیرگذاری در اجتماع امری مهم و غیر قابل انکار است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: در جریان این نشست‌ها نیز از مراکز توانمند سازی، پارک ریحانه، گرمخانه‌ها و مراکز نگه‌داری از افراد با زمینه آسیب‌های اجتماعی، مرکز بازیافت شهری در تهران بازدید به عمل آمد.

سلیمی گفت: بنا به پیشنهاد ارائه شده در این نشست‌ها که مقرر شد به صورت مستمر و ادامه‌دار برگزار گردد، کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت، محیط زیست و زنان و خانواده شکل گرفت و به دلیل دسترس پذیری بالای پایتخت، دبیرخانه آن در تهران متمرکز شد.

وی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد توانمند سازی بانوان شوراهای شهر با برگزاری دوره‌ در حوزه‌های رسانه و مدیریت شهری ارائه گردید؛ یکی از مواردی که در این گردهمایی‌ها مورد نظر قرار گرفت، بحث گردشگری سلامت بود که در نظر داریم این موضوع را جهت اجرا در مشهد مورد پیگیری قرار دهیم، یزد اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده و در این راستا می‌توانیم با همکاری میان مشهد و یزد، اقدامات اثرگذاری را کلید بزنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اعلام اینکه مشهد در حوزه‌های خدمات شهری در سطح کشور پیشرو است، گفت: برخی تجربیات قابل الگو برداری مشهد در تمامی زمینه‌ها به سایر شهرهای کشور نیز ارائه شد و در نظر است طرح و مستندات اقدامات ارزشمند شهرهای مختلف برای الگو برداری سایرین، در اختیار شهرهای متقاضی قرار گیرد.

سلیمی اذعان کرد: پیشنهاد ایجاد کمیسیون بانوان و خانواده در شورای عالی استان‌ها و پیگیری بودجه زیارت ویژه مشهد مقدس از جمله مواردی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این اجلاس، تعامل شوراهای شهر کشور بود که به نحو مناسبی همکاری بین شهرها و شوراهای شهر در سیاست‌گذاری و شهرداری‌ها در اجرا میسر می‌شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: ما به جریان‌سازی بانوان مشهدی اعتقاد داشته و آمادگی داریم تا از اقداماتی که در مشهد پایه گذاری می‌شود در قالب طرح‌ها، نظام نامه‌ها و دستور العمل‌هایی که تهیه شده و یا در دستور کار است را در اختیار سایر شهرها قرار دهیم تا از ظرفیتی که در مشهد ایجاد شده، استفاده کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true