×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
«مدیریت امور شهدا و ایثارگران شهرداری مشهد» تشکیل می‌شود

به گزارش «چشم شهر»، حسن کریمدادی در گفتگویی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، اظهارکرد: شهدا و ایثارگران و جانبازان با رشادت‌ها و دلاوری‌‎های خود، در مقابل تمام تهدیدهای دشمن ایستادگی کردند و افتخار بزرگی است که حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست معاندان و بدخواهان نیفتاده است.

وی با بیان اینکه از دوره چهارم شورا، کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای شهر مشهد شکل گرفته، گفت: شورای ششم، از ابتدای فعالیت خود به دنبال حرکتی زیربنایی در جهت رفع مشکلات ایثارگران در بدنه شهرداری بود و از شهردار خواسته شد تا ساختاری متناسب با این حوزه، در شهرداری ایجاد شود.

کریمدادی افزود: بعد از ۵ ماه پیگیری مجدانه کمیسیون ایثارگران و رایزنی با معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، با دستور شهردار مقرر شده، «مشاور و مدیر امور شهدا و ایثارگران» متشکل از ۳ اداره ذیل حوزه شهردار ایجاد شود.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه این ساختار طی روزهای آتی ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: گزینه مشاور شهردار نیز تعیین شده و منتظر ابلاغ حکم هستیم.

کریمدادی گفت: برای شورای ششم بسیار حائز اهمیت بود که ذیل کمیسیون ویژه ایثارگران، دستگاه متناظری در شهرداری داشته باشیم تا مصوبات و تصمیمات شورای شهر در این حوزه را به صورت دقیق پیگیری و اجرایی نماید.

وی افزود: با استقرار این ساختار در شهرداری، خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌توانند به صورت مستقیم درخواست‌‌ها و مسائل خود را پیگیری نمایند؛ تشکیلاتی که با توجه به حضور مشاور شهردار در راس آن، از جایگاه بالایی برخوردار بوده و اختیارات مناسبی نیز دارد.

کریمدادی با بیان اینکه تشکیل چنین ساختاری در شهرداری مشهد، پس از تهران، اقدام بسیار ارزشمندی بوده، تصریح کرد: رسالت و مسئولیت این ساختار به دو دسته تقسیم می‌شود؛ نخست اجرایی نمودن قوانین و مقررات مربوط به خانواده معزز شهدا و ایثارگران و دیگری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر مشهدالرضا(ع).

وی گفت: تمامی قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در ساختار شهرداری مشهد مقدس باید شناسایی، پیاده‌سازی و ابلاغ شود که این مهم بر عهده تشکیلات یاد شده است.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه شورای ششم از ابتدای فعالیت خود پیگیر وضعیت قرارداد و تعیین وضعیت ایثارگران بود، تصریح کرد: این مهم را از سوی گزینش شهرداری و منابع انسانی شهرداری مجدانه پیگیری کرده‌ایم و خوشبختانه از روند پیشرفت کار نیز رضایت داریم.

کریمدادی گفت: از یک هزار و ۱۷ نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قرار گرفته‌اند، بیش از ۵۰ درصد به صدور حکم رسیده و مابقی پرونده‌ها نیز در جریان است.

وی افزود: باید توجه داشت که از حیث پست‌های سازمانی، شهرداری با محدودیت‌هایی روبروست ولی این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیر هستیم.

کریمدادی از پیگیری جدی کمیسیون ایثارگران برای تبدیل وضعیت نیروهای حجمی خبرداد و اظهارکرد: جامعه آماری نیروهای حجمی که پیگیر وضعیت آن‌ها هستیم، بیش از ۲۰ هزار نفر است که شامل حوزه‌های مختلف رفت‌ و روب شهری، پلیس ساختمان، حفاظت فیزیکی و … می‌شود.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه صحبت‌های خود به بحث سفرهای رایگان ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه شورای پنجم، در ماه ۶۰ سفر برای این عزیزان درنظر گرفته شده بود که این عدد با رویکرد حمایتی شورای ششم، به ۱۲۰ سفر در ماه افزایش پیدا می‌کند.

کریمدادی افزود: در موضوع پارک‌های حاشیه‌ای هم امتیازات و تسهیلات بیشتری برای جامعه مخاطب ایثارگری درنظر گرفته شده تا رفاه حال آنها را به ارمغان آورد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true