×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی روند افزایشی دارد

به گزارش «چشم شهر»، محمد حسن درخشان، با اشاره به اینکه مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در هفته دوم فروردین ماه نسبت به هفته اول به مراکز منتخب کرونا افزایش یافته است، اظهارداشت: در هفته اول به دلیل رفت و آمد ها و یا تعطیلی مطب‌ها و بخش خصوصی روند تشخیص بیماران کاهش داشت اما در هفته دوم فروردین ماه شاهد افزایش تعداد بیماران در مراکز منتخب کرونا هستیم.

 

وی ادامه داد: امیدواریم که این افزایش تعداد بیماران و افزایش تعداد تست‌های مثبت نشانه شروع موج بعدی نباشد اما با توجه به کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی و رفت و آمدهای نوروزی و تجمعات در بازارها برای خرید نوروزی پیش بینی  می‌شود که افراد زیادی مبتلا به بیماری شوند.

 

درخشان بیان کرد: در فاصله دو موج بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون بزرگسالان و تلقیح واکسن کودکان ۵ تا ۱۱ سال است اما متاسفانه مراجعات مردمی به مراکز واکسیناسیون با وجود حضور نیروی آماده به کار در این مراکز روزانه زیر صد نفر است و این موضوع نیز در شروع موج بعدی بی تاثیر نخواهد بود زیرا از زمان دریافت دز دوم واکسن تاکنون بیش از ۳ ماه گذشته و عملا ایمنی بسیاری از افراد در حد پایینی قرار دارد.

 

وی گفت: همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تکمیل واکسیناسیون، استفاده مستمر از ماسک برای کنترل بیماری یکی از مهمترین راهکارها است.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true