×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پایبندی به قانون؛ راه‌حل مسائل و مشکلات

به گزارش «چشم شهر» موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در همایش روز ملی شوراها که با حضور استاندار، فرماندار، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: نظام شورایی از سال ۱۳۷۷ و به فرمان مقام معظم رهبری اجرایی شد و تاکنون ۶ دوره اعضای شورا منتخب مردم شده‌اند؛ امیدواریم امانتدار خوبی در این حوزه باشیم.وی با بیان اینکه شوراها، امروزه با مسائل و مشکلات متعددی روبرو هستند، گفت: اعضای شوراهای روستا بدون هیچ حقوق و مزایا و صرفا برای خدمت به خلق و رضای خداوند متعال خدمت می‌کنند؛ این عزیزان حتی بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی ندارند‌.

حاجی‌بگلو با تاکید بر اینکه پایبندی به قانون، حلال بسیاری از مشکلات است، افزود: حق‌الجلسات اعضای شوراهای روستا، هرچند که بسیار اندک است، باید پرداخت و فکری برای بیمه آنها شود.

وی تصریح کرد: شایسته نیست که روستاهای ما فاقد آب آشامیدنی و آب کشاورزی هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: براساس قانون، بودجه سالانه کشور به منظور بازنگری و اصلاح باید در اختیار شورای عالی استان‌ها، عالی‌ترین نهاد شورایی کشور قرار گیرد؛ با تحقق این مهم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حاجی‌بگلو با گلایه از حذف سهم عوارض شهرداری‌ها از محل فروش بلیت هواپیما، افزود: با این تصمیم مجلس سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای ثابت و پایدار شهرداری‌ها حذف شده است.

وی در پایان از پیش‌بینی تمهیداتی برای ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی به روستاهای اطراف مشهد خبرداد و تصریح کرد: علاوه‌براین، ۲۰ میلیارد تومان هم برای آسفالت مدارس حاشیه شهر و روستاهای متصل به مشهد اختصاص یافته است.

حاجی‌بگلو خواستار بازنگری و اصلاح قانون انتخابات و وظایف شوراها شد و گفت: گاه در انتخاب دهیاران شاهد اعمال سلیقه و ورود دستگاه‌های اجرایی هستیم که این رویه باید تغییر یابد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true