×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، حسین حسامی در گفتگویی با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، اظهارکرد: به همین مناسبت یکی از شهروندان عزیز روشندل مشهدی در نامه‌ای به حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر، به طرح مسائل و مشکلات روزمره خود از سفرهای درونشهری پرداخت.

حسامی با اشاره به مضمون نامه، گفت: یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای نابینایان، برخورداری از شرایط مطلوب و آسان برای سفرهای درونشهری با استفاده از وسایل حمل‌‎ونقل عمومی است؛ رسالتی که مدیریت شهری مکلف به اجرایی کردن و فراهم آوردن آن است.

وی افزود: زیبنده نیست که یک شهروند نابینا و یا یک شهروند دارای معلولیت به دلیل شرایط جسمانی خود از دریافت خدمات شهری محروم شود؛ البته زیرساخت‌های بسیار خوبی شهرداری مشهد در این خصوص فراهم آورده که برخی از آنها با مشکل روبرو شده و یا نیازمند توجه جدی است که باید مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم ایجاد شرایطی چون سیستم صوتی هشداردهنده، سیستم اعلام ایستگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان اتوبوس و مترو و …، تصریح کرد: سازمان فاوا شهرداری با توجه به تهیه نرم‌افزارهای موبایلی چون «شهر من» می‌تواند زیرساخت‌های لازم را در این خصوص فراهم آورد و موجب تسهیل سفرهای درونشهری شود.

حسامی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، گفت: در این قانون دستگاه‌های مختلفی به عنوان متولی برای مناسب‌سازی و ایجاد شرایط و بسترها معرفی شده و هرکدام وظیفه و مسئولیتی را عهده‌دار شده‌اند؛ اگر این مسئولیت‌ها را نهادهای مربوطه به بهترین شکل پیاده‌سازی کنند، قطعا شرایط بسیار بهتری را شاهد خواهیم بود و فرصت زیستی مضاعفی را برای توانیابان عزیز به ارمغان می‌آوریم.

وی از وزیر کشور، سازمان بهزیستی و ادارات کل این سازمان در استان‌های مختلف کشور خواست تا با جدیت بیشتری پیگیر اجرای تعهدات و مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان باشند تا بتوانیم شهری مناسب و در دسترس برای همگان را داشته باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true