×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اعترافات نفر دوم حادثه تروریستی حرم شاهچراغ‌/ اغتشاشات بهترین زمان برای ‌عملیات بود

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» به نقل از تسنیم، در پی عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ، جستجو از همان لحظات اولیه برای شناسایی ابعاد و افراد پشتیبان حادثه آغاز می‌شود که رهگیری‌ها نشان می‌داد ‌نفر دومی هم در این حادثه دست دارد. بنابراین با عملیاتی پیچیده اطلاعاتی و گزارش‌های مردمی، محل مخفی شدن عامل دوم شناسایی می‌شود. این عامل دوم مدتی پیش از خارج وارد کشور می‌شود.

محمد رامد رشیدی نفر دوم عملیات تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در اعترافات خود گفت: دایی‌ام من را به داعش معرفی کرد. عبدالله از طرف داعش با من ارتباط گرفت و گفت ‌این اغتشاشات بهترین زمان برای انجام عملیات در ایران است و شیراز به عنوان محل انجام ‌عملیات تعیین شد.

وی ادامه داد: عبدالله به من گفت تصمیم گرفته‌ایم این عملیات را در شیراز انجام دهیم و به زودی یک امانتی برایت می‌فرستیم‌ که بعد از ارسال مشخص شد آنها برایم اسحله فرستاده‌اند. آنها همچنین برادری را برای انجام عملیات اعزام ‌کردند. وقتی این برادر رسید با من تماس گرفت و من هم کل درب‌های ورود و اطراف شیراز و حرم شاهچراغ را به او نشان دادم و وقتی به درب ورودی رسید اسلحه را از کوله خارج و شروع به تیراندازی کرد.

نفر پشتیبان عملیات تروریستی شیراز با بیان اینکه اصلا فکرش را هم نمی‌کردم‌ کسی از این عملیات باخبر شود، گفت: ساعت ۳ شب ‌بود که اطلاعات ایران من را دستگیر کردند.

اما طراحی این عملیات تروریستی فراتر از حرم شاهچراغ بود؛ آنها ماموریت داشتند تا در چند نقطه دیگر کشور عملیات تروریستی و انفجار انجام دهند که با شناسایی همه افراد، عملیات آنها خنثی می‌شود و با مشخص همه ابعاد این پرونده‌، حالا عاملان منتظر مجازات و عامرین وحشت‌زده از اقدام بعدی ایران هستند و به زودی ابعاد جدیدی از این حادثه منتشر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، عصر روز چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء فرد مسلحی با ورود به حرم مطهر شاهچراغ، به‌سمت زائران تیراندازی کرد و ‌ تعدادی از زائران را شهید و یا مجروح کرد. این فرد مسلح با اسلحه کلاشنیکف از درب ورودی باب الرضا(ع) وارد و با مقابله خادم ورودی درب مواجه شد و با شلیک به پای خادم با سرعت به‌سمت شبستان امام خمینی دوید و پس از ورود به بالاسر حضرت‌ به مردمی که پس از شنیدن صدای گلوله به‌سمت ضریح پناه برده بودند شلیک کرد که در نهایت با ورود نیروهای واکنش سریع پلیس، فرد تروریست‌ دستگیر می‌شود.

در جریان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، حضرت احمدبن موسی(ع)، ۱۳ نفر از هموطنان ‌به شهادت رسیدند و ۳۰ نفر زخمی و مجروح شدند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true