×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
یادداشت: روابط عمومی، مهمترین عنصر تحقق جهاد تبیین

امیر فریدنیا؛ مدیرکل دفتر امور سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی/ نخستین شرط برای داشتن یک رابطه مفید، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است. روز روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است و بهانه‌ای است برای یادآوری این پیام مهم که توسعه یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکار عمومی، شفافیت، مردم‌داری و احترام به حقوق انسان‌هاست.

شاید هیچ جمله ای در باب اهمیت این روز، هم وزن و هم تراز با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نباشد. معظم له می فرمایند: «روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد. سلامت یک دستگاه به اتصال اجزای آن و هم نوایی و هم سازی آن ها ارتباط دارد».

نوع کار روابط‌عمومی و مسئولیت‌هایی که برعهده این بخش قرار داده شده سبب شد تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در دنیا شناخته شود. زیرا مدیران روابط عمومی‌ها افراد متخصص در اساس بازرسی آسیب‌ها میباشند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنش زا میباشند.

باید دانست که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه ی عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است؛ به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

روابط عمومی ها نباید توجیه گر سیاست های غلط باشند، بلکه باید در پاسخگویی به مردم و در برقراری رابطه با انها صداقت را اصل قرار دهند. اگر با عینک انقلابی به مسئله روابط عمومی بنگریم، مهمترین‌کارکرد امروز این مجموعه عبارت است از تحقق “جهاد تبیین”. روابط عمومی به راستی
زبان گویا و نبض هر سازمان و مجموعه است که میتواند ما را با واقعیت آنچه میگذرد، آشنا کند.
هفته روابط عمومی بر جهادگران عرصه اطلاع رسانی، مبارک باد.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true