×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
قوه قضائیه به دنبال کلاهبردار متواری بازار کریپتو ؛ «سینا. اُ »چگونه کلاهبرداری می کند؟

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر» آذر ماه دو سال گذشته بود که خبر آمد سینا. اُ یکی از چهره های شناخته شده کلاهبرداری در بازار ارز دیجیتال به کشور ترکیه گریخته است. او که پس از بازداشت سینا استوی (شریک خود) با حجم عظیمی از پولهای مالباختگان به ترکیه گریخت و حال بعد از فرار او با وجود هزاران شاکی از سینا. اُ پس از ماهها بررسی توسط قوه قضائیه، بزه انتصابی نامبرده محرز گردیده و هفته گذشته درخواست استرداد مجرمین این پرونده ( اینترپول ) به دولت ترکیه و امارات متحده عربی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت .

البته فرار سینا. اُ به ترکیه موجب نشده که وی با زندگی لاکچری که در رویای خود، برای خود ساخته دست از فعالیت‌های مجرمانه و کلاهبرداری خود بردارد و پروژه های کلاهبرداری و اسکم او همچنان ادامه دارد که با توجه به عدم آگاهی مردم می‌تواند به سیل مالباختگان اضافه کند.

سینا. اُ یکی از فعالان کلاهبردار ایرانی حوزه کریپتویی است و کار خود را با خرید و فروش بیت کوین آغاز و بعدها با انتشار توکن کلاهبرداری BRG با همکاری شریک خود سینا استوی به ثروت هنگفتی هم رسید. استوی در اوایل موج محبوبیت NFT ها، اولین توییت ثبت شده در توییتر که توسط جک دورسی پست شده بود را به قیمت سرسام‌آور ۲٫۹ میلیون دلار خریداری کرد و با این راه توانست شهرت عظیمی به دست آورد.

استوی در سال ۱۳۹۶ و در خلاء نبود یک پلتفرم خرید و فروش رمزارز، یک ربات تلگرامی را برای این کار توسعه داد و بعد از ۱٫۵ سال با کمک اوسیوند وبسایت کریپتولند را افتتاح کرد. این وبسایت به لطف تبلیغات گسترده و میلیاردی توانست در کمتر از ۳ ماه تراکنش مالی خود را به بیش از ۱۰ میلیون دلار برساند.

در شهریور ۹۹ بود که خبر عرضه توکن BRG به عنوان اولین پروژه ایرانی در سطح جهانی در میان سرمایه‌گذاران ایرانی محبوب شد. این سیستم اوراکل عمومی در بستر بلاکچین ترون توسعه یافته بود، توانست در بازارهای جهانی عرضه شود و ارزش کل سیستم را به بیش از نیم میلیارد دلار برساند.

در اردیبهشت ۱۴۰۰ هم بخش مبارزه با جرایم سایبری سپاه پاسداران ایران، استوی را به جرم انتشار توکن بی‌پشتوانه و غیر معتبر BRG دستگیر کرد. البته استوی در صدد فرار از کشور با جت شخصی خود را داشت ولی در لحظات آخر در دام مامورین قانون افتاد.

سینا .اُ بعد از انتشار خبر کلاهبرداری، BRG هرگونه ارتباط خود با این پروژه را تکذیب کرد ولی شواهد و مدارکی که توسط سینا استوی تحویل مراجع قضایی گردیده نشان می‌دهد که این فرد بسیاری از محتوای خود را در فضای دفتر کریپتولند ضبط کرده است.

لاکیرا (Laqira Protocol) نام سومین پروژه کریپتویی سینا . اُ و برادرش است. در واقع برادران اوسیوند برای راه‌اندازی پروژه‌های کلاهبرداری خود از ترندهای روز جهان کریپتو استفاده می‌کنند. بعد از راه‌اندازی چند پروژه کلاهبرداری و دزدیدن مال مردم، حالا بار دیگر با پروژه جدیدی به نام لاکیرا (Laqira) و توکن LQR آمده تا اموال گروه دیگری از سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی را به تاراج ببرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true