×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
واکنش آمریکا به رونمایی ایران از موشک هایپرسونیک فتاح

به گزارش پایگاه خبری «چشم شهر»، “ودانت پاتل”، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز در نشست خبری خود در واکنش به رونمایی ایران از موشک هایپرسونیک فتاح با تکرار ادعاهای خود درباره ایران گفت: «ما از گفته ایران آگاه هستیم. نگرانی ما در مورد برنامه موشکی ایران به‌خوبی ثابت شده است. ایران به بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه، از جمله با توسعه سلاح‌های خطرناک ادامه می‌دهد.»

 

پاتل بدون اشاره به اقدامات ضدانسانی آمریکا در منطقه و ارسال سلاح و نیرو به کشورهای منطقه غرب آسیا ادامه داد: «ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکا از جمله در منطقه برای بازدارندگی و مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران ادامه می‌دهد و ما متعهد به استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای در دسترس برای رسیدگی به تلاش‌های توسعه و اشاعه موشکی ایران هستیم. تحریم‌هایی که امروز درباره ایران اعلام کردیم بر این تعهد تأکید می‌کند.»

 

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۱۰ شخص و ۷ نهاد ادعایی مرتبط با ایران اعمال کرد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا با نام بردن آنها تحت عنوان یک شبکه، افزود که آنها تراکنش‌های مالی انجام داده و خرید قطعات و فناوری مهم و حساس را برای بازیگران مهم در توسعه موشک بالستیک ایران تسهیل کرده‌اند.

 

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از نشست خود در پاسخ به سؤالی درباره روابط ایران و مصر پس از سفر سلطان عمان به ایران مدعی شد: «مطمئناً قصد ندارم وارد جزئیات شوم، اما وقتی نوبت به چالش ناشی از ایران و فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده‌ای که این کشور انجام می‌دهد، نه‌فقط در منطقه بلکه در کل جامعه بین‌المللی می‌رسد، یکی از اصول اساسی ما همچنان هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود در این زمینه است و البته در منطقه، مصر همچنان یک شریک مهم در تعدادی از موضوعات است. راه‌هایی برای همکاری امنیتی و همکاری در زمینه‌های دیگر نیز وجود دارد، اما نمی‌خواهم بیشتر از این صحبت کنم.»

 

وی در اظهارات ضدایرانی خود افزود: «ما مطمئناً با کشورهایی که قرار است گام‌هایی برای عادی‌سازی یا تعمیق بیشتر همکاری با رژیم ایران بردارند، مشکل خواهیم داشت، اما ازآن‌جایی که به مقابله با چالش ناشی از ایران مربوط می‌شود، ما به مشورت با متحدان و شرکای خود در منطقه ادامه خواهیم داد.»

 

«هیثم بن طارق آل‌سعید» سلطان عمان و هیئت همراه ۸ خرداد ماه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات سلطان عمان مبنی بر تمایل مصر برای ازسرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، تأکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true